Over 4 daagjes is mijn dochter 6 weken oud. In het begin hebben we haar hypoallergeen gegeven en ik heb altijd al geweten,dat de 880 wat ze dronk erg veel was. we hebben van alles geprobeerd,maar dan loste het ene probleem op,maar was er een andere. Ze scheelt met mijn oudste in gewicht 35 gram.(ze is met 38.5 weken ingeleid.als ze met 40 weken was geboren,dan was ze 2900 gram geweest) Nu zijn we naar een combi van friso 1 en hongerige baby's gegaan. We geven haar nu 6 flessen van 120/4 en die krijgt ze om 7.30/11.30/15.30/19.30/23.30 en tussen 4.00 en 4.30 nog een.Nu heeft mijn man haar om 4.00 vanacht een fles van 100 cc gegeven.Ik heb toen om 7.30 een fles van 120/4 gegeven,waarvan ze 90 cc opdronk.De rest van de voedingen had ze schoon op. Is het misschien slimmer om haar dan de fles 4.00-4.30 om dan 60 cc te geven,zodat ze om 7.30 de 130 pakt. En dan zo langzaam af te bouwen zodat ze op 5 flessen 150/5 zit? Ze is naar mijn schatting(ga donderdag weer wegen) tussen de 3820 en 3900.Ze is ten opzichte van mijn oudste dochter erg hongerig en eet toch op een dag 750 cc
Met 6 weken mogen ze naar 150/5. Als je daar overdag mee begint laat ze wellicht uiteindelijk die in de nacht vallen? Mijn zoontje krijgt rond 20:30 laatste fles en komt dan weer rond 07:00 à 07:30 en drinkt dan soms maar 100cc terwijl hij dan erg lang geen voeding heeft gehad. Nou heb ik dus geen hongerige baby integendeel. Maar misschien als je overdag dus meer aanbied heeft ze de nacht niet meer nodig.
Ik zou deze vraag in het topic van de voedingsdeskunidge zetten. Die kan jou precies vertellen wat je het beste kan doen. Wij kunnen jou ook wel vertellen wat we denken, maar het verschilt per kindje. Als je het rekensommetje aanhoudt mag jouw kindje 150ml per kg drinken dus 585ml volgens het cb, mijn ka rekende 200 ml per kg, dan zou jouw kindje 780ml mogen. (uitgaande van die 3900gr) Ik denk dat het niet uitmaakt hoe je dit verdeeld alleen lijkt het mij wel erg vroeg om je kindje met 6 weken al door te laten slapen. Op deze leeftijd mogen ze 10 uur zonder eten.
Mijn oudste sliep met 6 weken door. Het gebeurde van het een op andere dag. Ik gaf haar toen om 24.00 de fles en daarna kwam ze rond 4.15. dan weer om 8.00. Met 6 weken schrok ik wakker het was ineens 6 uur half 7 dat ze kwam.... Vanaf die tijd heeft de oudste alleen maar doorgeslapen.
Dat klinkt lekker zo vroeg doorslapen! De mijne deed dit met 2 maanden pas. (inmiddels slaapt hij van 22.00 tot 8.00, heerlijk die lange nachten!) Van 24.00 tot 6.30 zit sowieso binnen die 10 uur, dus dat is toch prima dan. Ik zou gewoon doen wat jou het beste lijkt. Als moeder voel je dit toch het beste aan. En nogmaals als je twijfelt vraag het dan aan de voedingsdeskundige want die weet het vaak wel. Op het cb zullen ze vast klagen dat het teveel is want dat deden ze bij mijn (hongerige) zoontje ook altijd.
We hebben nu bij het cb complimenten gehad,maar ik denk dat wie die dag op het cb is per persoon verschilt. Ooit had ik een discussie met een dame over mijn oudste,die was 4.5 maand oud en ondanks de slaapzak sliep ze op haar buik,met haar gezicht opzij.Ik legde haar op haar rug,maar soms al draaide ik me om of nam net 2 stappen draaide ze om. Ik kreeg commentaar,dat dat niet mocht en heel het verhaal van wiegedood. Ik werd zo boos,dat ik mijn mond opentrok,zodat mijn man zat te kijken van,oh zo heb ik jou nooit gezien. Ik zei dus tegen die theemuts dat ik haar niet de hele avond kan omdraaien,want dan komt niemand aan rust toe.En dan is iedereen chagarijnig.en vastbinden mag niet,want dan ben je een slechte moeder.Meer opties zijn er niet. Ik denk voordat ze gaat vragen of ik bij ga kijken,vertelde ik dat ik om de 30 min ga kijken.Dit deed ik heel muisstil,met alleen de lamp op de overloop aan. Er is nooit iets met de oudste gebeurd en die wordt over 3 maanden 5...
Mijn zoontje sliep met 5 weken door (ook flesvoeding). Hij kwam ineens tegen 4 of 5 uur voor een fles ipv 3 uur (s'nachts). Toen zijn we gaan rekken en hem het speentje gegeven. Dat hield hij goed vol. Hij huilde niet om een voeding. En ineens werd het 6 en 7 uur. Nu is het zelfs soms 8 uur (langer dan dat wacht ik nooit). Misschien werkt dat voor jullie ook? Je kunt ook volledig op voeding voor hongerige baby's over gaan. Misschien scheelt dat ook. En misschien kun je de laatste voeding (uur of 23:00) 150 ml geven. 150+5 en weer terug gieten naar 150 ml. Wie weet houdt ze het dan wel vol de hele nacht! En anders even bij het cb advies vragen (wie weet kun je je erin vinden). Succes!!
Nou Jois,dat zijn we ook van plan.Vanacht geven we haar een fles van 150+5 cc Als ze om 4uur komt willen we haar maar 30cc voeding geven(vanacht hebben we haar 60 cc gegeven en om 7.30 dronk ze 120,terwijl de nacht daarvoor ze 100 dronk en om 7.30 90) En dan om 7.30 mocht ze het verplaatsen en de 1e voeding om 6.00 of 7.00(en de laatste om 23.00) vind ik ook prima. 8.00 is voor mij dan erg laat.Ik ben dan met boeren en uitbuiken om half 9 klaar en moet dan gaan haasten,om de oudste naar school te krijgen.
Nou probeer ze! Met rekken kom je soms best een eind. Ja, meestal zou ik 8:00 uur ook te laat vinden, maar ben nog vrij dus nu maakt het nog niet uit. Maar goed, wakker maken om een uur of 7 kan ook! Succes!
Nou vandaag (ze was gisteren al 6 weken oud)De proef op de som genomen. Om 23.30 de laatste fles gegeven.we moesten haar wel wakker maken(als ik dit niet doe,komt ze weer eerder)nog voo Ze dronk heel langzaam en deed 30 minuten over 135cc en toen wilde ze niet meer. Haar na uitbuiken in bed gelegd.Rond 4 uur werd ik zelf wakker omdat ik iedere nacht(nog voor dat ik zwanger werd al) moest plassen(ik heb expres het licht niet aangemaakt).Rond half 5 hoor ik haar kreunen.Maarja,dat ik normaal.Rond 5 uur kwam ze ineens weer. Toen 30cc gegeven,maar dat was niet genoeg,dus nog maar 30cc. In totaal weer 60. Om half 8 zijn we haar weer een fles van 150 gaan aanbieden,met als gevolg dat ze 110 van heeft gedronken. ze is wel een uur verplaatst.Ik hoop dat ze over een paar weken op 7 uur gaat zitten.
Nou dat is al iets: een uur..! Het kan even rommelig zijn voordat ze het door hebben om door te slapen. Ik hoop voor je dat je het snel zover hebt!