Hallo, Mijn zoontje is nu bijna 7 maanden oud, en wil nog steeds zeker 6 maar vaak wel 7 keer per 24 uur de borst! Ik weet wel dat BV zo veel mag als je kindje wil, maar ik vind het toch wel erg veel. Hij eet nu sinds een maand ook groente en fruit, en dat eet hij ook hartstikke goed Hij lijkt wel onverzadigbaar, en hij wil 's nachts vaak ook nog om middernacht en om een uur of vier. Dat is nu sinds een maand of 2 of 3. Terwijl hij al met 6 weken doorsliep, maar nu dus niet meer ;-( Gemiddeld ziet zijn dag er nu zo uit: 7.00 uur borst 10.00 uur fruit 12.00 uur borst of flesje gekolfde melk (100 a 150 ml) 15.00 uur borst of flesje gekolfde melk (100 a 150 ml) 18.00 uur 1 borst, dan 200 gr groente en aardappels, andere borst als toetje (en dan heeft hij echt nog trek!) 21.00/22.00 uur borst 0.00 uur borst (meestal) 4.00/5.00 uur borst Tussendoor rijstwafeltje (meestel 1, max 2 per dag) Als hij aan de borst drinkt, drinkt hij echt allebei de borsten leeg. Hoewel ik dus weet dat hij zo veel BV mag als hij wil, heb ik het idee dat er toch iets niet goed zit zo. Toen hij 4 maanden was, dronk hij soms maar 4 keer per dag, en nu dus weer 7 keer meestal.... Hij zit nu volgens mij wel in een sprongetje, maar dat hij zo vaak wil drinken is al langer aan de gang dan het sprongetje. Ik merk dat ik een beetje mijn geduld verlies om 's nachts uit bed te gaan om te gaan voeden, terwijl ik het normaal heerlijk vind om de borst te geven. Volgens Oei ik groei hoort dat voor mama trouwens ook bij dit sprongetje, dus wellicht herkennen jullie dit? Ik dacht er al aan om van de voeding van 22.00 uur pap te maken, maar vind juíst die voeding zo heerlijk, samen in bed voor het slapen gaan.... Heeft iemand tips?!?
hoi juul, je staat in het verkeerde topic! joh, je doet het heel goed zo,. er zijn veel moeders die nog zo vaak voeden hoor! ik voed ook nog wel 5 keer per dag nu. ik snap wel dat je moe wordt van de nachten. bij ons ging er toen mijn zoontje goed groente en fruit en brood at een late voeding af. hij sliep dan ook de nachten door (dus 19.00-7.00 ongeveer). als ie ziek is wordt ie wel wakker 's nachts en de afgelopen weken was het hier ook weer helemaal mis, kwam denk ik ook door een sprongetje maar ik moest zn ritme wel doorbreken want hij bleef 's nachts wakker worden. ik heb hem dus een beetje laten jammeren 2 nachten (wel gaan kijken of alles goed was) en nu slaapt ie weer bijna door. om 6 uur hoor ik hem even en dan pas weer om 7 uur. Dat was mijn oplossing maar je kunt er ook voor kiezen door te blijven voeden op verzoek. Pap 's avonds geven maakt waarschijnlijk niets uit. Ik denk dat t meer te maken heeft met ritme dan met honger. succes!
Hoi Juul, hier word ook nog 6 tot 9 keer per dag gedronken hoor! verder sluit ik me geheel aan bij Geke, je doet het prima zo!
Je kunt ook zo langzaamaan beginnen met een broodje tussen de middag. Dat vult goed, en zou een gedeelte melk kunnen vervangen.