Over de 1 liter gaan fv

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Bibiche79, 22 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Sinds 1 week krijgt mijn dochter volledig fv. Daarvoor was het alleen bv. Maar mevrouw heeft niet genoeg aan 5 flessen 180 cc ook niet van Friso extra. Ze komt gewoon ieder 3 uur en wilt 's nachts ook 1 nachtvoeding maar dan kom ik boven de liter uit. HOe pak ik dat aan?

Eerder dan de 6 maanden wil ik niet bijvoeden. Is nutriton dan een optie? Of is dit ook bijvoeding?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik gaf nog extra nutriton voor de verzadiging inderdaad.
    Mijn jochie luste ook 6 flessen a 200cc per dag. Met die nutriton (6 schepjes per fles) kon hij met 5 toe.
    Maar het is geen garantie, nutriton is tegen het spugen, en werkt bij sommige kindje tegen de honger, niet bij allemaal..

3. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Ok. Zoveel schepjes :$ en welke speen gebruikte je? ik heb de etos flessen (lijken op de avent flessen)

Maar is Nutriton bijvoeding weet je dat?

4. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Volgens mij is nutrilon geen bijvoeding, maar puur tegen het spugen, echt kleine babytjes mogen het gewoon hebben. dus het proberen waard.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Nutriton is geen bijvoeding, dat kun je al vanaf de geboorte geven. Het zit ook in gewone nr1 voeding..
    Ze kunnen er trouwens wel andere (vaak dunnere) ontlasting van krijgen.

Wij zijn begonnen met 2 schepjes op 180/6, en daarna steeds een schepje omhoog. Pas bij 6 schepjes hadden we het gewenste effect. Maar er wordt 4-8 schepjes aanbevolen volgens de verpakking, dus eigenlijk zaten we mooi gemiddeld. Al hoor ik dat 2 of 3 schepjes vaak ook wel voldoende is..

Je krijgt wel een raar papje met zoveel schepjes..
    Mijn zoontje dronk de 1e helft met een 4 speen(avent). En de rest met een 1-2-3 speen op de grootste stand.
    Met alleen die 4-speen kwam hij niet verder dan de helft, met alleen de 1-2-3 speen was de eerste helft te dun, en dronk hij de fles veel te snel op. Vandaar deze combi.
    Heb ook nog de difrax en etos geprobeerd, maar nergens een speen kunnen vinden die goed werkte voor de hele fles.
    Het is even uitproberen wat voor jullie werkt..

6. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Ok bedankt voor je antwoord. ZE heeft nu al een beetje andere ontlasting. Ze poept vaak kleine beetje kan dit zijn doordat ze nog moet wennen aan de fv? En ze heeft ook luieruitslag misschien ook wel tandjes?

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In een week over van volledig bv naar volledig kv is heftig hoor, voor jezelf natuurlijk ook, maar vooral voor je kind.
    Ze moet er nog aan wennen dat melk krijgen nu alleen nog maar eten betekent en niet meer al die andere dingen die je met borstvoeding ook als baby krijgt, en dat ze die dingen nu op een andere manier gaat krijgen. Haar vraag om veel melk zou daar mee kunnen samenhangen.
    Hoe oud is ze nu?
    En had je een speciale reden om zo snel over te stappen?

8. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    @dirskmama: nou het zegt al genoeg dat ik 1 week gestopt ben, ik zat in zo'n dip dat er mijn meisje na ieder bv nog een flesje kv nodig had omdat ik amper nog melk had. Doordat ik weer begonnen ben met werken en tegelijk ongesteld werd, is het ineens drastisch teruggelopen. Dus ik heb totaal geen last van stuwingen of wat dan ook want ze krijgt er niks meer uit :(

Ze is nu 5 maanden geweest.

9. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    @deepfreeze: mijn dochter heeft in 5 maanden tijd nog nooit langer dan 4 uur achter elkaar geslapen.

Ik heb gisteren dus voor het eerst 2 schepjes Nutriton door haar laatste fles om 23 uur gedaan. En ze werd vanochtend om 7.30 uur wakker :$:). Echt bizar nog nooit meegemaakt. Maar ik juich niet te vroeg :D

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Da's heftig ja.
    Wat je wel kunt blijven doen is op momenten dat ze na een fles niet voldaan is of als ze zich erg vroeg weer meldt gewoon aanleggen. Ze is er natuurlijk aan gewend dat ze onbeperkt mocht drinken, en dan is het voor een babyb heel frustrerend om met maxima geconfronteerd te worden.
    Verder: ongesteldheidsdip is meestal hooguit een week, dus door te regelen valt er nog wel een deel terug te krijgen. Dan heb je ook niet meer zo'n last van het litergedoe.

11. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    @dirksmama: nee het lukte echt niet meer. Ik zat al weken in een dip. Kontakt met lk gehad maar zij adviseerde dus ook aanleggen,aanleggen en aanleggen. Tuurlijk ook gedaan. Ieder uur en 3-4 keer 'snachts maar mijn dochter krijste en krijste van de honger. 's nachts ook dat terwijl je zou denken dat je nog meer melk hebt in de nacht. Eerst wist ik niet waarom totdat ik haar een flesje gaf en zij eindelijk voldaan was. Ze krijste niet meer na een voeding.

Ze dronk al weken alleen als tsr was daarna was het klaar dus 1 min rechts en 1 min links. En lk zei dat ik gewoon een heftige dip had en ik kolfde op mijn werk 3 x 50cc maar :( Ze adviseerde domperidon maar ik vond het wel goed zo. Ik ga geen bv geven met medicijnresten in mijn melk ook al zeggen dat het minimaal is en geen problemen moet zijn. Ik vond het geen fijn idee. Dus ermee gestopt en ik hoefde eingelijk amper af te bouwen want ik de koek was op.

Nu aanleggen heb ik ook gedaan maar ik krijg geen tsr en ik zie dat ze ook niks eruit krijgt want ze klokt niet meer. Alleen zuigen zoals op een speen zuigen.

Ik heb mooi 5 maanden gevoed :D

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als ze op die manier haar zuigbehoefte bevredigt en minder om melk vraagt is het natuurlijk ook OK (als is het niet zo'n leuk idee om als levende speen te dienen, dat snap ik, maar 't is gezonder dan een siliconenspeen i.v.m. mondmotoriek).
    En die 5 maanden: dat neemt niemand jullie meer af!

Deel Deze Pagina