Beste dames, Onze dochter van 5,5 week oud heeft de afgelopen 2 nachten doorgeslapen en ik vraag me af of dat niet erg snel is. Met name omdat ze echt lang slaapt: gisternacht sliep ze van 22:30 tot 05:30 en afgelopen nacht had ze haar laatste voeding om 22:45 en kwam ze pas om 07:20 uur. Dat lijkt me erg lang uit elkaar liggen, maar ik hoor graag wat jullie daar van vinden. Misschien wel goed om daarvoor de achtergrond van de borstvoedingsperikelen te kennen: Ik heb dus een dochter van 5,5 week oud en geef borstvoeding. Althans, daarvoor doen we ons best. In het begin lukte het aanleggen slecht en had ik weinig productie. We hebben haar toen enkele keren kunstvoeding gegeven en ik ben gaan kolven. In no time konden we haar borstvoeding geven. Uit de fles in eerste instantie, want mijn tepels waren nogal kapot. Het aanleggen bleef lastig: mijn dochter heeft een klein mondje en mijn tepels zijn groot. Het was mede daardoor ook erg pijnlijk. Met een tepelhoedje ging het eerst beter, maar dat was vooral omdat mijn productie erg hoog was: mijn dochter hoefde maar naar mijn borsten te kijken en die hoedjes liepen vol melk. Het gevolg was dat ze alleen die hoedjes telkens leeg zoog en mijn borst dus niet genoeg stimuleerde. Daardoor liep de productie terug en kreeg ze dus weer te weinig binnen. Een bezoek van een lactatiekundige verder gaat het aanleggen nu steeds beter. We geven nu soms de fles met gekolfde bv en leggen 2 a 3 keer per dag aan. Vaker lukt nog niet omdat we inmiddels spruw hebben en dat erg pijnlijk is bij mij. Gelukkig heeft ons meisje er weinig last van. Ze drinkt nog steeds erg gulzig, zowel aan de borst als uit de fles. We weten natuurlijk niet hoeveel ze uit de borst drinkt, maar ze is na een voeding telkens moe en gaat vrij snel slapen. Uit de fles drinkt ze tussen de 90cc en 140cc, afhankelijk van haar honger. Als ze tekenen van honger blijft geven, geven we haar dus meer dan 90cc. Ze zat op 7 voedingen per 24 uur, maar nu ze die nacht doorslaapt, is die nachtvoeding weg. Ik heb het idee dat ze overdag per voeding wel genoeg binnenkrijgt, maar ik vraag me dus af of ze over 24 uur gezien ook genoeg binnenkrijgt, nu ze dus doorslaapt. Graag jullie mening! Groeten, Anke
Let op haar plas en poep luiers. En groei. Als ze verder tevreden is en een ontspannen indruk maakt maar wel alert is als ze wakker is, is er niet zo veel aan de hand denk ik Succes verder!