Flesspeen maatje 2?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Prins03, Nov 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Ik heb een vraagje..

Mijn zoontje is nu 6 weken oud en drinkt nu 5 flessen van 150+5.

Hij krijgt Friso flesvoeding, 3 schepjes standaard en 2 'snel honger' met zetmeel. (Dit in overleg met CB omdat hij hongerig bleef)

Hij drinkt uit een Avent fles en deze heeft nu nog flesspeen maatje 1.

Over een fles doet hij nu 20 a 25 minuten.. Zou ik al een grotere flesspeen moeten gebruiken (maat 2)? Of is dit niet te lang dat hij erover doet?

2. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Ideaal is 15 a 20 minuten dus je zit er niet zo ver boven. Je kan nummer twee eens proberen, wellicht kom je dan op 15/20 uit maar misschien gaat het te snel. Bij ons gaat de m speen (difrax) in ieder geval veeeeel te snel, aar iedere baby is anders. Kwestie van uitproberen.....

3. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Oh bedankt! Nou dan probeer ik het gewoon een keertje.. Kijken wat hij doet.. Gaat het te snel, dan wissel ik gewoon weer terug :)

4. Dexie

Dexie Actief lid

Nov 9, 2012
    139
    0
    0
    Mijn zoontje is deze week overgegaan op speen maat M (difrax) doet er nu zo'n 15 minuten over, bij maat S was het 30 minuten en was bekkaf waardoor hij niet alles op kon drinken.

5. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    1,613
    0
    36
    Ik vind niet dat je zoontje te lang over een fles doet hoor. Immers baby's op deze leeftijd hebben ook een zuigbehoefte en deze wordt dus voldaan aan de fles of borst. Ga je over op een grotere speen dan wordt aan deze zuigbehoefte minder voldaan waardoor je baby na een voeding misschien wat minder voldaan is. Niet vanwege de hoeveelheid voeding die hij krijgt maar omdat nog niet voldaan is aan zijn zuigbehoefte.
    Dus ik zou het niet doen, puur afgaande op het feit dat je zoon 20 minuten over fles doet.
    En daarbij: bij drinken middels de natuurlijk wijze (borst) wordt het gat van een tepel ook niet groter naarmate kindjes groeien. ;)

Onze oudste dochter heeft haar voeding ook altijd uit een S speen of 1 speen gekregen. Nooit overgestapt op 2 oid

6. misa

misa Niet meer actief

Ik zou ook niet snel overgaan naar een andere speen.

7. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Dat is nou eens waar. Ik heb me altijd afgevraagd hoe het uberhaupt kan dat je een grotere speen nodig zou hebben.... Je zou denken dat een baby als hij net geboren is minder hard kan zuigen en je dan dus met een grotere speen zou beginnen enndan steeds kleiner maar dat is blijkbaar andersom.

Of verschilt het per kind? Want die van mij drinkt nog steeds uit de s speen en ik verdik de voeding omdat hij anders t flesje met 5,min leeg heeft ;)

8. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    1,613
    0
    36
    Het is juist andersom. Jonge baby's kunnen juist enorm krachtig zuigen. Daarom heb je aan een kleine speen vaak genoeg.
    Heb je al eens een andere fles geprobeerd ipv de voeding te verdikken? De dodie fles bijvoorbeeld, tommee tippee (anti colic) en dr brown zijn veel gebruikte merken bij baby's die snel over hun fles doen.

9. Mamsie1982

Mamsie1982 Actief lid

Nov 2, 2012
    208
    0
    0
    Gelderland
    Zou ik nog niet aan beginnen, nee. Mij lijkt het beter om pas speen 2 erop te doen als je 30 minuten of langer bezig bent. En ook als je kindje echt te moe is en fles niet leegkrijgt door te hard ''werken''
    Maar volg vooral je gevoel. En proberen kan. Verslikt de kleine zich, dan is het nog te vroeg voor speen 2. Ik heb de tommy tippie fles voor mijn zoontje en die is nog altijd met speen 1 bezig. Gaat nog vlot genoeg.
    Succes.

Share This Page