weinig drinken per keer

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door josjo, 16 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Hoi,

Ik heb n vraag. Mijn dochtertje van bijna 4 maanden (as vrijdag), drinkt 6 keer per dag gecombineerd bv en fv. We maken altijd flessen van 150/5 maar ze drinkt altijd tussen de 100 en 130 ml. Haar voedingstijden zijn

tussen 7.00-8.00
    11.00
    15.00
    18.30-19.00
    23.00
    tussen 2.00-3.00 (dan komt ze dus nog)
    En soms komt ze daarna dan ook nog rond half zes, dus dan krijgt ze zelfs 7 voedingen! De nachten krijgt ze wel weinig, ongeveer 50 tot 70 per voeding (dan slaapt ze alweer)

Sinds een week ben ik fors aan het afbouwen en krijgt ze alleen nog de voeding van 7.00 uur bv en die van 15.00 uur.

Kunnen jullie mij adviseren hoe ik er voor kan zorgen dat ze wat meer gaat drinken per keer zodat ze wellicht ook de nacht gaat overslaan? In een forum waar ik meeklets zijn sommige baby's een maand jonger en die slapen al weken door. Nu weet ik dat het ene kindje nou eenmaal snel is en sommige kindjes er langer over doen. Mijn dochter is 4 weken te vroeg geboren, wellicht heeft dat invloed maar misschien kan ik er ook nog wel wat aan doen.... Alvast bedankt voor het advies!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,
    Het voedingsschema ziet er prima uit. Een goed drinktempo is 15 tot 20 minuten per flesje. Wanneer je dochtertje langer drinkt, wordt ze misschien te moe en stopt ze met drinken. Je kunt dan voor een ander speentje kiezen. Verder kun je haar niet dwingen om meer te drinken, als ze wat ouder is zal ze vanzelf wat meer gaan drinken.
    Groetjes, Petra

3. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Hallo Petra,

Bedankt voor je reactie. Het is eerder dat de fles haar snel verveelt; tien minuten, langer drinkt ze niet. En ik probeer vanalles, tot zelfs bijna 1,5 uur later nog aanbieden maar dan komt het alweer dicht bij de volgende voeding... Het lijkt er op dat ze veel en misschien iets te gulzig drinkt in eerste instantie maar ook gauw een gevoel van vol zitten heeft, kan dat? Ik heb weleens gedacht aan n grotere speen, de 3 van avent zou dat worden. 1 keer geprobeerd maar toen gaf ze de melk ook weer terug, best veel. Terug naar de 1 speen lijkt mij ook niet verstandig of wel?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,
    Het is even uitproberen welke speen het beste is voor je dochtertje. Misschien kun je een meerstandenspeen gebruiken, deze kun je tijdens het drinken veranderen.
    Groetjes, Petra

5. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Die ga ik inderdaad eens proberen, is voor straks met de rijstebloem volgens mij ook de handigste speen. Bedankt voor je advies!!

Deel Deze Pagina