Dochterlief dronk steeds 7x 90+3, gisteren zelfs 8 van deze flessen. Ze is bijna 3 weken oud en woog een week geleden 4200 gram. De laatste dagen is ze ontevreden en komt ze steeds sneller voor een voeding. Mevrouwtje klokt haar flessen steeds sneller leeg. Zonet heb ik haar een fles van 120cc (afgegoten naar 120) gegeven, deze had ze binnen 12 minuten op, waarna er bij het boeren logischerwijs een flinke plons melk uit kwam. Ze drinkt uit de dr brown fles met speen 1, prematurenspeen ook geprobeerd, geen succes. Is er een andere fles die we zouden kunnen proberen? Of toch de standaard voeding mengen met voeding voor hongerige baby's? Of nutriton toevoegen? Man man man wat wordt je hier onzeker van!
Mijn dochter dronk eerst 8x90 en woog 4 kg toen (1.5 wk geleden). Was iets meer dan ze moest hebben maar geen probleem van het cb. ze drinkt nu ( week later ong) 7flessen afwisselend 120 of 90. We bieden om en om en maken meer als ze echt honger nog heeft. Ze komt pak en beet elke dag op 700 cc en dit mag met flesvoeding ook tegenwoordig, ze geven vanzelf aan als ze vol zitten. Ik zou wat meer hogere flessen aanbieden en dan komt ze hopelijk zelf met minder flessen net als bij ons. Blijkbaar is ze daar aan toe. Wij waren ook zo aan het tobben maar uiteindelijk regelt ze het zelf wel. Zit nog geen regelmaat in maar komt wel. Ze drinkt ook uit dokter brown.
Ik zou kijken of je de tijd van de voeding kan verlengen. Een flesje in 12 minuten leeg drinken is wel erg snel en inderdaad wel logisch dat er dan flink wat melk terug komt. Je zou evt. de eigen merk spenen van kruidvat of etos kunnen gebruiken? Die hebben bijna dezelfde vorm als de dr. Brown spenen. Maar ik denk dat het een lastige zoektocht is, omdat dr. Brown level 1 speen wel ongeveer het kleinste gaatje heeft (op de prematuurspeen na natuurlijk). Wanneer heb je de prematuurspeen geprobeerd? Is het een idee om die nog eens uit te proberen? Het kan zijn dat ze het drinken nu beter onder de knie heeft, waardoor ze 'met gemak' de fles leeg drinkt nu. Als ik hier bv. naar een kleinere speen ging duurde de eerste voedingen vrij lang, maar eenmaal gewend dronk hij binnen normale tijd z'n fles leeg.