Tot wanneer friso comfort?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Diesel82, 20 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diesel82

Diesel82 Actief lid

26 mrt 2009
    390
    0
    0
    Hoi Dames,

Even een vraagje; sinds we gestopt zijn met bv zijn we begonnen met friso comfort vanwege de moeizame ontlasting van onze dochter.
    Nu is ze 4,5 maand en doet ze het goed op de voeding alleen ben ik benieuwd wanneer we weer op de gewone voeding konden overstappen of zouden we het hier gewoon bij laten? Of is het een kwestie van uitproberen?

Alvast bedankt.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik denk dat het inderdaad een kwestie van uitproberen is. Darmproblemen zie je eigenlijk vooral de eerste 3 maanden, tenzij er sprake is van allergie. Je zou het nu dus kunnen proberen. Maar aan de andere kant, over een dikke maand mag je toch al met opvolgmelk beginnen, en je zou dus even goed even tot dan kunnen wachten.

3. Diesel82

Diesel82 Actief lid

26 mrt 2009
    390
    0
    0
    Maar zou ik dan wel gewoon de standaard kunnen geven? Want je hebt ook friso comfort 2? Spugen heeft ze nooit gedaan. Ze kreeg het eigenlijk echt voor de moeizame ontlasting.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt gewoon standaard geven. Comfort 2 wordt alleen maar gemaakt omdat ze voor de Comfort 1 geen reclame mogen maken. Daarom lijken de verpakkingen ook zo op elkaar. Maar Comfort wordt echt gemaakt voor een probleem waar je na 3 a 4 maanden geen last meer van hebt normaal gesproken.
    Je zou nu ook al standaard kunnen proberen, eerst even een aantal dagen mengen (elke 2 dagen schepje meer van het een en schepje minder van het ander).

5. Diesel82

Diesel82 Actief lid

26 mrt 2009
    390
    0
    0
    Ok, bedankt voor je antwoorden.

6. stef25

stef25 Bekend lid

9 mrt 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef ook comfort en heb vorige maand geprobeerd over te stappen naar Standaard maar meneertje 'lust' het dus niet....Zn ontlasting werd ook gelijk weer kei en keihard. Dus ik ben terug gegaan naar Comfort....
    Ik weet dus nu niet wanneer ik het weer zou kunnen proberen om over te stappen naar standaard.

7. adi

adi Niet meer actief

Friso comfort is met name voor de kindjes die last hebben van krampjes en kindjes die spugen, daarnaast natuurlijk voor kindjes met refluxklachten. Deze voeding is veel dikker dan standaard Friso en helpt met name om het teruggeven van voeding te voorkomen. Als je kleine deze klachten niet heeft, kun je straks als ze 6 maanden is gewoon kijken hoe ze reageert op standaard Friso. Mijn ervaring is dat Friso Comfort veel dikker en 'lekkerder' is en dat de overstap met name even wennen is voor de kleine.

-> overigens is spugen echt niet alleen het probleem van de eerste 3-4 maanden, ik lig wederom in een deuk ;))

Deel Deze Pagina