contact maken tijdens voeding

Discussion in 'Flesvoeding' started by patty73, Feb 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. patty73

patty73 Actief lid

May 10, 2008
    109
    1
    0
    Ik heb een vraag.
    Om het dag en nacht ritme al een beetje aan te wennen aan mijn zoontje van bijna 7 weken, proberen wij s avonds niet al te veel contact meer met hem te maken en niet te druk met hem te zijn.
    De 24u en nachtvoeding krijgt hij op zn kamertje en dan met minimale verlichting en zo min mogelijk contact.
    de voeding van 21u krijgt hij trouwens ook op zn kamertje, maar dan gewoon in rust en met de lamp aan.
    Mijn schoonouders komen soms oppassen en geven dan de fles om 21 uur. Ik merk dat ze dan graag contact met hem willen en gaan dus heel druk met hem praten, armpjes en beentje laten bewegen. Ik heb hier nogal moeite mee, aangezien wij graag rust en regelmaat er proberen in te brengen en ik het idee krijg dat ze hem hierdoor juist weer wakker maken.
    Klopt mijn gevoel? Ben benieuwd hoe jullie dat doen?
    kom maar op met de reacties!

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoi,

Ik begrijp helemaal wat je zegt. Wij hebben ons in eerste instantie gericht op de nachtelijke uren. Heel kleine babies slapen nog niet zo lang door achter elkaar en daarom vond ik de avondfles niet zo belangrijk om heel rustig te doen. Wij hadden dit ritme: 8:00 / 11:00 / 15:00 / 19:00 / 23:00
    Na 19:00 is het echt bedtijd. We doen dit trouwens nu nog

Maar de late avond (23:00) en de nachtvoeding (tot 7 weken was die er) deden we in het semidonker en geen oogcontact en niet rechtstreeks praten. Ik zei bijvoorbeeld wel dat ik hem lief vond.
    Het mannetje heeft altijd prima geslapen en we hebben helemaal geen gedoe gehad met het dag - nachtritme. Misschien hielp het dat we richting de herfst gingen en het dus duidelijk 'avond' was.

3. patty73

patty73 Actief lid

May 10, 2008
    109
    1
    0
    dank voor je antwoord!
    Maar zou jij de 21 uurs voeding dan ook in rust geven, wat wij zelf wel doen of zou het niet uitmaken dat ze dan nog zo druk met hem zijn.
    Begrijp dat wanneer dit het enig moment is dat ze hem zien, graag met hem willen knuffelen, maar ik zie dat liever op een ander tijdstip gebeuren!

4. Makkie

Makkie Niet meer actief

heeeel herkenbaar met opa en oma... als ze hier op visite zijn en hij krijgt zijn avondfles (tussen 20.30 en 21.00 uur) dan krijg ik niet eens de kans deze zelf te geven, maar nemen zij het direct van me over. Niet erg, maar ze zijn dan zo druk met hem. Tijdens de fles veel aan hem zitten en druk kletsen. Ook daarna, als hij voldaan is en rustig een boertje moet laten, word er alweer druk met hem gehost en gedaan. Gelukkig heeft ons ventje daar geen last van met slapen daarna, hij slaapt de nachten erg goed. Alleen vind het zelf lastig, vind dat de fles geven een moment van rust moet zijn (en niet alleen savond, maar de hele dag) Ik praat tijdens de fles wel zachtjes tegen hem, maar verder is het rustig om hem heen. Tv uit enzo, gewoon niet teveel afleiding. Maar goed, opa en oma komen natuurlijk niet elke avond.... maar ik snap helemaal wat je bedoelt en voelt hoor!

5. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    persoonlijk zou ik me er niet zo druk om maken, oma en opa passen niet elke avond op neem ik aan, en de kleine zal dan ook ongetwijfeld niet elke avond uit zijn ritme worden gehaald ;)

bij opa en oma gaat het nou vaak eenmaal anders dan bij papa en mama, en ik heb zoiets van dat merken de kinderen gauw genoeg en heb dat ook altijd zo gelaten.

zolang de kleine daarna gewoon weer lekker gaat slapen en niet overstuur wordt omdat hij door opa en oma uit zijn ritme wordt gehaald zie ik er geen probleem in eerlijk gezegd. :D

Share This Page