Nu ik over ben gestapt op kv, warm ik de voeding op in de magnetron. Nu heb ik nog steeds niet door hoeveel minuten ik de fles in de magnetron moet zetten. De ene keer is nog te koud en dan zet ik hem weer 5 sec. terug en dan is ie weer te warm. Ik word er helemaal gek van en ik erger me echt heel erg. Is een flesverwarmer nu de ideale oplossing en zo ja welke kan ik dan het beste kopen?
Mag ik de fles in de magnetron opwarmen? Ja, je kunt de afgemeten hoeveelheid flesvoeding in de fles, zonder de speen, in de magnetron opwarmen. Controleer na schudden altijd even de temperatuur, voor je het flesje geeft. Dat kan gemakkelijk met een druppel op de binnenkant van je pols. De opwarmtijd is afhankelijk van de hoeveelheid voeding en het vermogen van de magnetron. Bij een magnetron van maximaal 700 watt vermogen is de opwarmtijd als volgt: - 100 ml circa 30 seconden; - 150 ml circa 45 seconden; - 200 ml circa 60 seconden. Je moet wel goed schudden daarna omdat de melk niet overal even warm is en er dan ook hele warme delen in het flesje kunnen zitten die dan weer kunnen branden bij je kleintje! ik heb een flessenwarmer maar die warmt veel te warm op! moet er dan bij blijven....vind het niets hoor!
Als ik de fles van 200cc 1 minuut op 700 watt verwarm dan brand ik werkelijk mijn vingers aan de fles. Ik warm de fles dus altijd maar op 500watt op, stel hem in op een minuut en voel inderdaad halverwege hoe warm de fles is. Blijft altijd tobben want iedere magnetron is anders.
Ja ik heb al begrepen dat een flessenwarmer ook niet de meest ideale oplossing is. Het zou te lang duren. Nu heb ik gewoon met water staan uitproberen hoelang het duurt voor de juiste temperatuur en ik heb het gevonden. Ik moet voor 150cc ongeveer 35 sec. enb dat op 900watt. Dus denk dat ik de centen maar in mijn portemonnee hou en de magnetron gewoon gebruik. Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb een 800 watt magnetron en het duurt 44 sec om een fles van 180cc water op te warmen. Maar elke magnetron is anders, mijn moeder heeft er een van 1000 wat en daar duurde het ook 40 sec.. Gewoon even puzzelen dus... Overigens word er geadviseerd om alleen het water in de magnetron te verwarmen, en er daarna de voeding in te doen. Op deze manier gaan er zeker geen voedingsstoffen verloren door het per ongeluk te heet maken van de voeding.
Ik verwarm ook eerst het water en als die op temperatuur is, dan de poeder erin. Moet er nog een handigheidje in krijgen, maar over een maand weet ik waarschijnlijk al niet beter.
Soory, verkeerd begrepen *bloost nog wat na* En die onhandigheid duurt maar een paar dagen hoor, dan weet je niet beter meer... Totdat ze weer meer krijgen... kun je weer opnieuw beginnen..
Ik doe het nog weer anders. Voor een fles van 180 + 6 doe ik 70 ml water in de fles. Die zet ik in de magnetron tot het kookt (ong. 1 minuut). Dan bijvullen met koud water tot 180 en dan pas melkpoeder erbij. Altijd perfecte temperatuur.
Wat ik vaak doe als ik wegga is een halve liter Spa (ivm met krampjes bij kraanwater) koken en dit in een kleine stalen thermoskan doen. Een halve liter fles Spa uit de koelkast mee, en ik heb altijd warm water bij de hand, ook als er geen magnetron in de buurt is. Het blijft niet erg lang warm, tenminste niet als er al wat uit de thermoskan is, maar meestal lang genoeg om 2 voeding te overbruggen. De tweede kon ik dan zo uit de thermoskan gieten. In het begin deed ik dit ook thuis, maar in principe hoeft je Spa niet te koken voor gebruik, dus is de magnetron makkelijker.
Daar was ik ook nog naar op zoek. Een kleine thermoskan waar ik ger gekookte water in kan doen. Bij de Blokker hier verkopen ze alleen van die grote kannen. Die ga ik dus niet meezeulen. Werkt het trouwens echt dat spa water ipv kraanwater? Zou Jasmijn er dan ook beter van kunnen poepen? Het water hier uit de kraan is namelijk al vrij zacht van zichzelf.
ok weer een goede reden om naar de Ikea te gaan en dan natuurlijk ook nog even de prenatal binnen te gaan!
Ik heb de mijne gekocht bij Blokker, maar deze blijft niet echt lang warm... Misschien is die van Ikea beter. En in mijn geval werkte Spa beter. er zit hier behoorlijk veel kalk in het water (mijn badkamer getuigt daarvan.. ) en Jelle heeft een stuk mider last van kramp sinds ik Spa gebruik. Hij poept sowieso beter sinds hij gedeeltelijk Omneo voeding van nutrilon krijgt.. Daarvoor was het echt een drama.
Ik wil ook gedeeltelijk omneo geven als blijkt dat Jasmijn niet aan de standaardvoeding gewend raakt. Hopelijk dat ze dadelijk toch goed gaat poepen. Dan is er voor mij ook een zorg minder.
Bronwater kan echt een uitkomst zijn. Er zitten alleen wel relatief veel mineralen en zouten in. Bronwater van de Aldi heeft dat het minst, Spa vrij veel.