Ik gaf aldoor borstvoeding uit de S-fles en dat ging super....nu al een tijdje flesvoeding van Similac...het ging een hele tijd goed. Nu echter ontlucht de fles niet meer. Onze kleine meid zuigt zich een versuffing en krijgt het er wel uit maar af en toe speen uit haar mond en dan zie je alle lucht erin schieten (belletjes) soms is de speen helemaal plat van het vacuum. Gisteravond dus de achterkant van de fles losgeschroeft zodat er lucht bij kon..maar dan kan je hem niet rechtop zetten natuurlijk dus dat is geen oplossing. Wie heeft hier ervaring mee ... en een oplossing? ligt het aan de schuim die ontstaat bij de aanmaak van flesvoeding?of is het ventieltje stuk?...ik heb later water erin gedaan en toen deed ie het gewoon.
Ik heb hier vanaf het begin al mee zitten tobben, dus die van mij ligt nu achter in de kast en ik ben weer teruggegaan naar de avent flessen. Maar misschien is bij jou die siliconene schijf niet meer goed? Ik bedoel dat ding wat onder in de fles zit... Je kunt ze los kopen, en ze moeten net als de speen na een aantal weken vervangen worden... Ik heb mijn flessen maar een week of 2 gebruikt, dus ik heb dat niet geprobeerd...
Ik herken het probleem niet. Hier prima werkende Difraxflessen. Je zou inderdaad het ventiel kunnen vervangen. Of eens bellen/mailen met Difrax. Ik heb dat ooit gedaan i.v.m. slecht verkrijgbare spenen. Kreeg meteen een telefoontje en een gratis speen opgestuurd. Echt prima service!
Ik heb idd difrax gemailt en wacht op antwoord maar ik heb niet zoveel geduld dus dacht misschien hier iemand met ervaringen. Net manlief gebeld..die heeft de oppas vandaag en hij heeft de voeding in een andere fles klaargemaat en toen overgegoten (dus zonder schuim) en toen deed hij het goed. het lijkt dus toch aan het schuim te liggen denk ik. nu schijnt Similac ook meer te schuimen dan andere merken maar dat weet ik niet.
Even ander vraagje: hoe kom ik aan het telefoonnummer van Difrax? Op de site vind ik het niet en info bij spenen en flessen al weggegooid. Dank je!
Ik heb ze gemaild en toen werd ik snel terug gebeld. Dit staat trouwens op hun site: Mijn OptiFles trekt toch vacuüm ! Als de flessenspeen toch vacuüm zuigt, wijst dit op het niet goed functioneren van het siliconen ventiel dat in de bodem ligt. Er komt dan geen lucht door het gaatje van het ventiel naar binnen. Controleer of het gaatje in het ventiel goed open is en verruim dit eventueel wat, door er met een cocktailprikker heen en weer in te bewegen. Je kunt ook het verhoginkje waar het gaatje in zit openknijpen of wat masseren tussen duim en wijsvinger. In de meeste gevallen is het wat soepeler maken van dit gaatje al voldoende om de fles goed te laten werken. Als het ventiel niet meer functioneert door langdurig gebruik/steriliseren, dan kunt u losse ventielen kopen in een verpakking van 2 stuks (artnr. 6). Hun telefoonnummer is: 030-225 00 04.
Ja, hier werkt het de ene keer wel en de andere keer niet. Maar er zit ook Nutriton door haar voeding, waardoor het misschien verstopt. Zal eens wat aan dat bodemdingeje gaan frutsen.
ik heb inderdaad toch het idee dat het ventiel misschien wel niet werkte. heb net met de afwas wat gefrummeld en het ene venieltje was echt een gaatje en die andere leek wel vast te zitten. Misschien toch nieuwigheid en zat deze vast. Hopelijk werkt het nu beter. Dank voor jullie meedenken
Lol! Nooit geweten dat er een gaatje in dat siliconen ding zit! Echt weer iets voor mij... Maar waarom ze dit dan niet in de gebruiksaanwijzing zetten verbaasd me...
wat ik altijd doe om te kijken of het ventiel goed open is... de fles rechtop houden en dan zelf even zuigen tot er lucht doorheen komt! werkt altijd prima!
kleine jantje: ik gebruik ook similac en het schuimt in de daad erg veel. wij hebben al geprobeerd om anders te schudden maar dan blijven en klontjes in zitten. en wij hebben ook difrax s fles maar die gaat niet vacuum maar hij maakt wel een piepend geluid als ze drinkt?
Nou, gewoon... Door de gaatjes in de bodem, en dat hij dan het siliconen ding iets "lostrekt" zal ik maar zeggen, en dat daar dan de lucht langs af komt... Het lekken was bij mij ook alleen maar als ik de bodem iets losdraaide en hem dan wegmoest zetten voor een boertje. Ik was niet echt kapot van het systeem, want je kunt hem niet met een hand open en dichtdraaien en die andere heb je toch echt nodig om je kind vast te houden.. lol
ik was het ventiel af en toe heel goed met die blauwe dreft en sindsdien heb ik dat probleem niet meer. er zijn trouwens twee soorten ventielen te koop, de optiefles-ventiel past niet in de s-fles, dus ik zou het wel even via difrax vragen welke je nodig heb. ik doe ook wel eens dat ik zelf zuig tot er lucht komt, zodat ie weer goed open is.