Draagzak of -doek?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cis, 8 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Draagdoek of draagzak?

1. Draagdoek

2. Draagzak (en welke dan?)

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    Omdat Bob zoveel overstrekt en daar ook veel last van heeft en ik hem dus hele dagen/nachten rond (foetus houding) probeer te houden/krijgen, heeft de huisarts een draagdoek en/of hangmat in de box geadviseerd.
    Zelf had ik daar ook wel aan gedacht en heb al een beetje rond zitten kijken (wil nl. wel zsm iets aanschaffen), maar weet niet wat nou handig is.

Een draagdoek vindt ik eigenlijk eng, ben bang dat ik dat verkeerd doe ofzo met dat knopen, en het lijkt me veel gedoe. Maar het lijkt wel of de ervaringen daar positiever mee zijn...

En in draagzakken heb je ook weer zoveel verschillen, dat ik dan weer niet weet welke ik het beste kan nemen (het moet er in ieder geval wel een zijn waar hij echt in kan liggen, en liefst later zitten natuurlijk).

Wat ik me ook afvraag is of het niet erg belastend is als het gewicht op 1 schouder hangt?!?

Wie heeft er ervaring mee en kan me op weg helpen?

2. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik heb een draagdoek.
    Correctie: ik heb er drie ;) Had er vier...

Ik had de combi cotti, daarmee kun je je beebje liggend dragen, dan hangend op je buik, hangend op je buik maar naar voren kijkend en als ie zwaar genoeg is op de heup. Op de heup is hier niet gelukt omdat Kaylee nog steeds een te dun meisje is... Dus heb ik nog twee extra draagdoeken om haar op de heup te dragen (een korte draagdoek en een ringsling). Ik zou niet meer zonder mijn doeken kunnen...

De combi cotti is trouwens een beetje hetzelfde als de tricotti, maar ipv dat je hem moet knopen, zijn het twee kokers en 1 doek die je erom heen bindt... Misschien iets makkelijker dan de tricotti... De combi cotti is gewoon bij prenatal te koop trouwens, maar alleen in zwart en rood (geloof ik).

Ik heb de cotti gebruikt tot ongeveer een maand geleden, Kaylee vindt het op de buik hangen nu niet zo leuk meer, die zit liever op de heup... En ik moet zeggen dat ie ook wat door begon te hangen, maar dat kan ook door het intensieve gebruik zijn (ik gebruikte hem vanaf haar geboorte tot een maand geleden zo goed als elke dag en vaak ook de hele dag door, want Kaylee was een enorme huilbaby).

3. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Trouwens

Ik heb ook de premaxx baby bag gehad... daarmee hangt het gewicht dus op 1 schouder. Ik vond het een onding en Kaylee ook, die wilde er na twee keer gewoon niet meer in... Het kind woog amper 2.5 kg en nog had ik last van mijn rug, terwijl ik haar in mijn doeken zo een hele middag mee op sleeptouw neem.
    Dus dat vind ik een grote afrader ;)

4. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Zo'n hangmatje voor in de box is ook heel fijn. Mijn zoontje vind het erg leuk en het is ook nog rustgevend. Bij prenatal voor 20 Euro te koop. Maar op marktplaats ook vaak aangeboden.

Deel Deze Pagina