Verstopping...Honger....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sammiejj91, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammiejj91

22 jan 2013
    37
    0
    0
    Hallo Allemaal,
    Mijn kleine meid is nu 4 maanden.
    Al vanaf het begin heeft ze last van haar darmen.
    Ze kan met moeite poepen.
    Ze krijgt elke dag 5 ml Lactulose en zelfs dan lukt het niet.
    Haar ontlasting is waterdun dus daar ligt het niet aan...

Ze krijgt 5 x 180 cc Nutrilon Omneo maar daar heeft ze niet genoeg aan. Ze blijft honger houden. Ze komt vaak al na 3-3.5 uur i.p.v. 4.
    Van het CB mag ik geen rijstebloem geven omdat dat juist verstoppend werkt. Ook mag ik pas fruit en groente vanaf 5.5 maand gaan geven.
    Heeft er iemand tips wat ik kan doen?

Groetjes

2. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Na 3 of 3,5 uur weer een voeding willen is normaal hoor, ik vind het niet opvallend hongerig. Ik kan zelf niet eens 4 uur zonder voedsel dus waarom een klein baby'tje wel?

Als de ontlasting dun is, waar zit dan de moeite? Hoe vaak poept ze en hoe merk je dat het haar moeite kost?

Ik zou inderdaad geen rijstebloem en fruit/groente geven omdat dat best een aanslag is op de darmen, en niet slim als de darmen het toch al moeilijk hebben.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zeker geen rijstebloem geven, dat maakt het alleen maar moeilijker voor de darmen.

Hier hetzelfde probleem (wel met zeer licht verteerbare Neocate). Ik gaf gewoon flesjes van 210ml. Maar ik had het daarin makkelijker, want in Vlaanderen bestaat die 1 liter-regel niet. Misschien helpt het ook wel als je een of twee keer per dag, op de meest hongerige momenten, 210ml geeft en de rest 180ml?

4. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Misschien een keer microlax? Maar dat zou ik wel in overleg met de ha.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ze heeft waterdunne ontlasting, maar wel moeite met poepen? Hoe ziet die moeite met poepen eruit? Is dat echt moeite met poepen, of heeft ze gewoon krampen?
    In het laatste geval versterkt lactulose de krampen vaak, (bekende bijwerking van lactulose), dus zou een ander middel mogelijk de oplossing zijn. We hebben hier voor de jongste forlax junior.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

O, en bij gevoelige darmen idd niet al beginnen met bijvoeding en rijstebloem, dat gaat het erger maken zeer waarschijnlijk :(
    Ik zou wat vaker voeden, evt wat kleinere flesjes?

7. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ik sluit me aan bij Rozemarijke.
    Als ze echt waterdunne ontlasting heeft dan is 5 ml lactose wel veel hoor.
    Afgezien van het feit dat ze vocht verliest kan ze ook daar flink last van hebben.
    Een kindje leeft niet exact op de klok dus na 3 of 3.5 uur weer willen eten vind ik niet gek. Deed mijn kleine man ook en ik ging daar gewoon in mee.

Deel Deze Pagina