Naar aanvulling van dit bericht heb ik het idee dat je niet echt op verzoek voedt. Rust en regelmaat is misschien niet zijn schema, dat is iets uit een boekje wat jij volgt dus niet op verzoek. Ik deed alles op verzoek. Spelen, voeden, slapen, knuffelen,...alles en keek in geen enkel boekje. Ik keek naar wat mijn kindje nodig had en dat is het beste rust en regelmaat wat er bestaat voor je kleintje. Soms kreeg hij een fles na het wakker worden, soms voor het slapen gaan dus alles deed ik op zijn verzoek. Niet elk huiltje betekend honger en je kindje word nu wat ouder, hij zal langer wakker worden en niet altijd meewerken aan het rust en regelmaat schema want dat boekje heeft hij nooit gelezen Observeer je kleintje goed, voed echt op verzoek, leg hem slapen op verzoek, laat hem spelen op verzoek. Doe alleen snachts alles zo rustig mogelijk zonder teveel licht voor het dag en nachtritme te krijgen. Ik heb een hele gemakkelijle slaper en dit komt omdat ik naar hem kijk met alles en met 3 maanden had hij zelf al een ritme gemaakt die mij toevallig goed uitkwam
Dit idd dus. Wilde hier ook eerst graag een mooi schema en een fijn ritme wat mij het beste uit kwam. Hahah maar dat kwam mijn kleine vent helemaal niet uit. Nu kijk ik veel meer naar wat hij nodig heeft. Soms slaapt hij een uur na zn voeding en is dat prima voldoende totnde volgende voeding. Soms huilt hij en is hij echt na een half uur tot een uur soelen alweer moe, niet persee honger. Dan gaat hij lekker nog even naar bed en als hij wakker wordt em aangeeft dat hij honger heeft dan krijgt hij de fles. Hij heeft nu met 4 maanden helemaal zijn eigen ritme bepaalt. En idd gevaar met flesvoeding is dat je hem snel overvoed, ik deed toen echt alles precies uitrekenen en een enkele keer over de liter is niet erg, maar niet te vaak. Hier had het vake voeden toen ook een reden, zl was net geopereerd en moest bijkomen van narcose, operatie en genezen van de wond. Dus voor hem was het ook even prima en daarna gaf hij ook goed aan dat het wel wat minder kon.
Ik wilde ook een vast schema, tellen met de aantal flessen, de liters, de uren pff raakte er helemaal gestrest van en Elaysa ook trouwens. Toen ik het losliet ging van het vanzelf. Gewoon grotere flessen geven. Ik zat op 5 flessen met 3.5 maand. Inmiddels krijgt ze 4 flessen per dag, ze is 4 maanden, 2x 240cc en 2x 210cc en gaat super. Eerste is rond half 8, dan om 12uur, dan rond half 5 en dan om half 10. Tussen 7 en 8 ligt ze trouwens in bed, soms al om 6. Dan is ze doodmoe. De laatste fles geef ik dan ook in bedje. Gewoon op je eigen gevoel en intuitie en niet op wat op internet staat of wat zou moeten. Elaysa had al heel snel flessen van 180/6. Vond men ook veel per keer. Maar zij nam niet genoegen met minder. Nou dan maar afwijken van de regels, maar ik had wel een tevreden kind dat 3uur tussen de voedingen liet. Nu al 4 soms 5. Komt vanzelf goed.
Wat ik toen ging doen is dat ik over 2-3 flessen of zo er een schepje minder melk in de fles deed (wel net zoveel water). Dan had ik altijd wat over, zodat de avond fles in elk geval een volle fles was. Heb je een schep over dan doe je gewoon eens 7 scheppen melk erin ipv 6. Dat gebeurd niet zo vaak en kan dan echt geen kwaad.
Ik zou me richten op het slapen. Heb je een draagdoek? Laat hem daar dan iig 1 keer per dag een lekkere tuk in maken. Onze dochters sliepen de eerste maanden ook erg slecht, maar in de draagdoek tukten ze zo een uur of 3 weg. Dan los je daarmee volgens mij direct je voedingsprobleem en schemaprobleem ook op En maak een keuze. Want je voed nu niet op schema EN niet op verzoek...