Hallo, Ik wil graag gekolfde melk geven aan onze zoon van ruim 2 weken. Hij drinkt al langer uit de fles en dit gaat op zich goed. Nu lijkt het alleen of hij totaal niet voldaan is na een voeding. Hij huilt veel, is veel wakker en drinkt met gemak nog een fles leeg. Nu zeiden ze van het cb dat ik 150cc x 4kg = 600cc mag geven per etmaal, daar moest hij genoeg aan hebben. Dit heeft hij volgens mij echt niet. Als ik 10min. enkelzijdig kolf, heb ik zo'n 150cc afgekolfd. Hij dronk aan de borst altijd minimaal een half uur dus dan kreeg hij waarschijnlijk ook meer dan de 600cc per dag binnen toch? Mag ik afgekolfde melk ook op verzoek geven? Of moet ik me echt aan die 600cc per dag houden... Ik las dat bv veel licht verteerbaarder is dan fv, dus dan klopt deze formule niet toch? Mijn zoon was afgelopen week 3980gram, geboortegewicht op 31/08 was 3580gram. Rozaly
Begrijp ik dat je alle voedingen uit de fles geeft? Op zich mag je inderdaad Bv op verzoek geven ook al drinkt hij dit uit de fles, enige is dat hij uit de fles makkelijk teveel kan nemen doordat het te snel kan gaan. Als hij normaal 30 minuten uit je borst drinkt zal hij het ook lekker vinden om 30 minuten uit de fles te drinken: dus moet je echt een hele langzame fles hebben. Met 2 weken drinkt hij gemiddeld gezien 100-120 ml per voeding inderdaad!
Hallo! Ik geef idd alles uit de fles. Heb een andere speen gekocht voor op de fles en hij is nu veel langer bezig, 20 tot 30 min ongeveer. Heb het gevoel dat ie ook eerder genoeg heeft. Alleen 's ochtends komt ie om de 2 uur ongeveer. Mag ik dan ook ipv 2x 120ml, 3x 80ml geven?? Bedankt voor je advies iig!