Sinds 3 dagen doet zoonlief van 6 weken oud iets heel vreemds... Op het moment dat ik hem de fles aanbied, dus als de speen zijn lipjes/tongetje raakt en de eerste melk in zijn mondje druppelt, begint hij hartverscheurend te huilen. Heel hard en bijna hysterisch...!!! Hij maakt daarbij ook huilgeluidjes met een toon die we nog nooit eerder van hebben gehoord... Dit huilen duurt iets van een minuut (al voelt het voor ons veel langer). Hij schudt daarbij zijn hoofdje naar links en naar rechts, en probeert niet echt naar de speen te happen. Ik hou de speen gewoon in zijn mondje en op een gegeven moment begint hij, met wat gepruttel en wat uithaaltjes, toch gewoon te drinken. Vervolgens kalmeert hij helemaal en drinkt vlot zijn flesje leeg en lijkt er niets meer aan de hand??? We hebben de afgelopen dagen niets veranderd. We voeden op verzoek, zijn niet van melk of flesje gewisseld... Vaak hoor ik wel geborrel in zijn buikje of laat hij veel scheetjes als hij net begint te drinken. Iemand enig idee waarom hij dit doet? En kan ik er wat aan doen, want het ziet er echt heel zielig uit... Of hoort dit gedrag bij zijn eerste 'sprongetje' en gaat het vanzelf weer over?
Sannie, ik denk het niet. Temperatuur van voeding ook niet veranderd, en het is tijdens elke voeding de afgelopen 3 dagen....
Als zijn darmen pruttelen en er scheetjes komen precies op het moment dat je de fles aanbiedt, kan het zijn dat hij daar pijn van heeft en dan even niet de fles erbij kan gebruiken? Ik herken het wel een beetje van hier: als Caitlyn wakker wordt, pak ik haar op en maak dan een flesje klaar en door al dat bewegen, komt de lucht wat vrij en gaat ze scheten. En dat is bij haar iig niet helemaal prettig, want daar moet ze, ook op andere momenten dat dat dus gebeurt, echt van huilen.
@dirksmama, ik denk niet aan spruw, want ik zie niets wits in zijn mondje...? @Rozemarijke, tja zou kunnen... maar waarom dan nu pas? En hij laat wel vaker vlink scheetjes, maar daar huilt hij ook niet bij?
Kan de ene keer wel pijnlijk zijn of dwars zitten en andere keren niet? En waarom nu pas.... krampjes zijn op hun hoogtepunt met een week of 6. Daar zit je nu aardig... dat zou het kunnen zijn, maar dan dus in relatief milde vorm
Hmmm, maar dan alleen pijnlijk als ik zijn flesje geef...? Ik vind het nogal een mysterie, hoop dat het snel over is...
Wij hadden twee weken geleden precies hetzlefde. Soms huilen soms alleen maar morren en boos doen maar altijd zn hoofd schudden. Eerste gedachte is natuurlijk fles te warm, heeft hij iets in zn mondje dat pijn doet? Komt er misschien niets uit de fles? Alles af kunne strepen dus dan maar aanhouden en onder morren na een tijdje gewoon de fles leeg drinken. Het is hier vanzelf over gegaan, was een sprong. Maar radeloos wordt je er wel ff van. Gelukkig las ik hier dan het met een sprong te maken kan hebben dus was ik al meer gerustgesteld. Ik hoop dat het dat bij jullie miss ook is....
@Justy, bedankt voor je bericht. Je verhaal is precies hetzelfde als wat zich hier afspeeld. Ben nu een beetje meer gerustgesteld dat het bij zijn sprongetje hoort en dat het dus vanzelf wel weer over zal gaan. Dank je wel!
Dames, het bleek (toen ik dinsdag bij het cb was) toch spruw... Nu medicatie en hopen dat het snel over is!