Flesvoeding 1 jaar & slechte drinker

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lauw1990, Sep 1, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lauw1990

Lauw1990 Actief lid

Jan 19, 2016
    133
    13
    18
    Hoi!

Mijn zoontje wordt morgen 1 jaar en tot nu toe geven wij ochtend: 180/6 En dan met Bambix 8+ maanden pap van een bordje, tussen de middag fles 150/5 na een boterham en voor het slapen 180/6 fles.

Ik wil het liefst de fles vlak na het brood nu als eerste weglaten. Ik denk nl dat hij die echt niet meer nodig heeft / minst gulzig. De pap gaat altijd goed op in de ochtend en in de avond drinkt hij ook nog heel gulzig.

Mijn zoontje is alleen een slechte drinker qua ander vocht. Ik wordt er af en toe mega gefrustreerd van :(.. De enige reden waarom ik die fles tussen de middag nog aanbied is omdat hij dan tenminste zeker 150 cc aan vocht binnen krijgt. Ik bied m water aan en het kdv geeft ook thee, Maar het gaat mondjesmatig... telkens een paar mini slokjes en vaak nog geen 30 a 40 cc.. Is nu mini slokjes continu. In principe snapt hij zijn rietjesbeker heel goed. Ik heb van alles geprobeerd, uit een flesje, uit een tuitbeker, gewone beker etc. Sinds hij een maand of 6 a 7 was. Ook een poos geprobeerd per soort 'beker' Maar het gaat niet van harte.. Ik ben inmiddels wel in staat om het water te gaan aanleggen met een heel klein beetje diksap, wie weet drinkt hij dan meer,maar dit wilt mijn man absoluut niet.. Wij drinken ook voornamelijk water en hij is van mening dat dat voor hem ook het beste is (en tuurlijk, dit is gezonder dan diksap, dat weet ik ook wel). Maar zo weinig drinken (als die fles eraf gaat nu) lijkt mij ook niet goed. Zeker met warm weer..

Hebben jullie tips hiervoor? En wat eten / drinken jullie kindjes met 1 jaar?

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,960
    15,002
    113
    Hier 8 mnd, de biologische siroop van de hema (aardbei punch) is t eerste wat ze accepteert. Kwamen ze op t kdv van de week achter.

Ik was al tijden bezig om iets anders dan fles aan te bieden als drinken. Zelfs andere flesjes gehaald om zo de link met melk er uit te houden. Wilde niks drinken, geen water, geen thee, geen siroop, geen vruchtensap.

Nu dus wel, kleine beetjes maar hoor, maar papa en mama vinden m ook erg lekker!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Op zich als hij zijn ochtend en avond fles goed drinkt en verder goed zijn fruit en groente, hoeft hij daarbuiten niets te drinken. Je hebt ook kans dat hij beter water gaat drinken als je zijn fles tussen de middag weg laat, nu heeft hij tussendoor misschien helemaal geen dorst en dan drinkt hij natuurlijk niet.

4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Hier ook een zoon die weinig drinkt, maar veel fruit eet.
    Ik merk dat als hij sochtends een keer minder fruit heeft gehad, hij smiddags veel meer drinkt, dus ik denk dat hij het zelf prima regelt.
    Niet te druk om maken dus. Je kunt eventueel wat extra fruit aanbieden, of lekker een stukje komkommer.

5. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    onze zoon dronk met 1 jaar ook niet veel. Ik heb op een gegeven moment de ochtendfles weggelaten en alleen de avondfles gegeven, Overdag dronk hij steeds meer en de avondfles werd op een gegeven moment niet meer gedronken. Ik heb even moeten uitzoeken wat hij lekker vond en dat was coolbear aanleng "siroop"

6. Dobbelsteen

Dobbelsteen Actief lid

Jan 1, 2016
    123
    11
    18
    Herkenbaar. Mijn zoon is 13 maanden en dronk ook lange tijd niets anders dan melk. Ik geef hem nu 3 keer per dag een fles, maar in plaats van 200 melk doe ik 100 ml thee met 100 ml halfvolle melk. Hij merkt het volgens mij nauwelijks, drinkt het goed. Als hij erg moe is accepteert hij zelfs 170 thee met 30 melk, dus het gaat de goede kant op ;)

Share This Page