Vragen over voeding/ritme baby 5,5 weken

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mama Sylvie, 20 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama Sylvie

5 jul 2009
    58
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Onze dochter is inmiddels 5,5 weken oud. Bij haar zijn we aan het zoeken naar de juiste voeding, omdat ze veel gespuugd heeft en nog steeds af en toe spuugd. Ik kan niet helemaal ontdekken of ze dan gewoon vol zit, of omdat er andere redenen zijn.

Ze krijgt al flinke flessen, namelijk 5 a 6 keer een fles van 150 cc. Hierin zitten 4 schepjes Friso tegen spugen en 1 schepje Friso voor hongerige baby's.

Nu zou ze het hier ongeveer 5 uur op moeten kunnen doen per fles, maar de praktijk leert dat naarmate de dag vordert er steeds meer tijd tussen zit, maar in de ochtend dan redt ze de 3 uren maar net. En 's avonds red ze 7 a 8 uur tussen de flessen. Alleen is dat nog een beetje op het verkeerde moment van de dag...
    Daarnaast doet ze erg lang over een voeding. Gemiddeld zijn we 1 a 2 uur per keer bezig van het begin van de fles totdat ze verzadigd en rustig genoeg is om te gaan slapen. Ze kan slecht boeren en valt regelmatig in slaap tijdens de fles.

Nu mijn vragen: hoe zorg ik ervoor dat het lange stuk naar de nacht verschoven gaat worden, zodat ik ook eens lekker lang kan slapen?
    en vraag 2: heeft iemand tips hoe ik de voedingstijd kan verkorten?

Het is een heel verhaal, maar we zijn al 5,5 weken aan het proberen, uitzoeken, etc. Dus misschien is hier wel de gouden tip..:D

2. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    hoi, je kunt de vragen die je hebt misschien wel aan de voedingsdeskundige hier op het forum stellen. Misschien kan zij je helpen.
    Persoonlijk vind ik dat er heel veel tijd tussen zit bij zo'n jonge baby. Mijn dochter dronk toen nog om de 3 uurtjes.

3. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Onze baby is morgen 3 weken en wij zitten nu op 120/4 om de 3 a 4 uur. Ik moet welzeggen dat het overdag vaak om de 3 uur is en snachts soms ineens 5 uur ertussen mar meestal 4 uur.

Dat verschuiven is eengoei vraag maarweet ik helaas geen antwoord op. Onze baby is nu meestal in de avond wakker en datwil ik uiteindelijk ook verschoven hebben naar de dag maar hoe??? Geen idee...

4. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    dat verschuiven van de tijden doen ze zelf. Ze moeten het dag en nachtritme nog leren. Dat duurde bij ons een maand of 3. Vanaf toen ging ze doorslapen van 20 uur tot 4.30 uur. Na een paar weken was het van 20 uur tot 6.30 uur. Daar zitten we nu nog steeds op.

5. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Maar 5 uur tussen een voeding? Dat red mijn kindje ook niet. En heb je wel een goede fles? Want zo lang over de voeding is wel echt heel erg lang. De voeding voor spugende kindjes is vaak wel dikker ook. En waarom heb je precies die voor hongerige kindjes erbij? Wat als je een paar dagen gewoon op verzoek voed en dan alleen de voeding voor een spugend kindje? Mijn dochter haar voeding dikken we ook in. Zeker in het begin starten we dan met de s speen op de difrax fles, maar halverwege gingen we over op de m speen omdat het dan te dik werd en ze er heel lang over deed. Of misschien kijken of ze niet reflux heeft? En inderdaad, het ritme zoekt ze nog. Is al heerlijk dat ze zo lang achter elkaar kan slapen toch? Gewoon lekker tegelijk met haar erin af en toe en zelf ook lekker slapen.

6. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    5 uur tussen een voeding? dat is niet goed hoor, ook niet voor haar suikerspiegel. je mag er 1x wat langer tussen laten maar de rest van de flessen moet je max 4 uur tussen laten
    toen mijn meisje met 6 weken in het ziekenhuis lag hebben ze daar een schema gemaakt (ik gaf op verzoek maar in het zhs was dat niet handig).
    als je deze tijden een tijdje gaat aanhouden raakt ze daar wel op ingesteld en kun je in de nacht wat langer slapen.
    ze kreeg hier flessen van 150/5 om deze tijden.
    1ste fles tussen 5-6, 8.30, 12, 15,30, 19, 23 uur.
    hier zijn we thuis mee verder gegaan en ze gaat dan vanzelf langer slapen in de ochtend.

Deel Deze Pagina