Ik heb ons zoontje t/m 4 maanden volledig borstvoeding gegeven op verzoek. Nu is hij 5 maanden en volledig over op kunstvoeding. Hij heeft echter erg veel honger. Hij krijgt nu: 6.30 210+ 7 10.30 210 + 7 14.30 210 + 7 18.30 210 + 7 + 3 schepjes rijstebloem S nachts 180 + 6 S nacht komt hij nu ook weer voor een fles bij de borstvoeding sliep hij al erg snel door. Afgelopen nacht kwam hij echter 2x om een fles (om 12u en om 5u). Met bijvoeding ben ik net een beetje begonnen omdat ik hem eerst wilde laten wennen aan de kunstvoeding. Ook poept hij momenteel vrij veel doordat hij tandjes krijgt. Ik ben bang dat hij nu teveel krijgt wat kunnen we hieraan doen (ook met de hoop dat hij weer door gaat slapen)? Het is een flinke baby van 7,5 kg.
Hij krijgt idd teveel, max is 30 schepjes per dag, anders is het schadelijk voor de niertjes. ik zou zelf ook nooit 210/7 geven, vindt dit teveel per keer. Maar goed dit is persoonlijk . Ik zit zelf nu op dit schema: 7u 180/6 10u 1 ijsklontje fruit 11 u 180/6 15u 180/6 17.30 1 ijsklontje groente 18.30 180/6 + 1 schep rijstebloem Hoelang doet je kleintje over een fles? Misschien dat daar nog winst uit te halen is? En is het niet meer zuigbehoefte ipv honger? Misschien is dit even tijdelijk omdat zijn tandjes doorkomen? Maar daar heb ik zelf nog geen ervaring mee.
Mijn zoontje is 4 maanden en krijgt 5x180+6 210 zou ik zelf wel geven maar dan wanneer hij over gaat naar 4 flessen als pap fles en avond fles Ik vind zelf 4x 210+7 wel heel veel, Ons zoontje is ook een hongerlapje, hij krijgt van die 6 schepjes 3 standaard en 3 hongerige en in de avond bij de laatste fles 2 standaard en 4 hongerige ( volgens mij forte als ik het goed heb ) dit zou je nog kunnen proberen ? Met bijvoeding kan ik je niet helpen, ik begin pas met 6 maanden aan tafel zetten en dan puur voelen ruiken proeven en tegen de 7/8 maanden pas echt eten
Ik heb de difrax fles met speen s hij doet er ongeveer een kwartier over. Hij is na de fles wel gewoon vol. Als we s nachts speentje geven wordt hij echt boos. Ik was ook begonnen met 210 met het idee 4 voedingen te geven maar hij heeft s nachts dus echt weer honger. Lastig borstvoeding kon ik zoveel als hij wilde geven. Misschien inderdaad voeding voor hongerige baby's proberen.
Poeh ds wel veel melk! Mss kun je wat minder schepjes doen? Dus dan geef je bijv een fles van 180ml water maar dan doe je er maar 4 of 5 schepjes in, dat is wat minder belastend
Ik heb toen overdag de voedingen wat dichter op elkaar gedaan, om de 3,5u, om hem verzadigd te houden, dan kom je standaard op 5 flessen, maar hij sliep (daardoor voor mijn gevoel) wel door. Dus dan bijv: 6.30 10.00 13.30 17.00 20.30 (evt slapend voeden) Mijn mannetje krijgt ook 210 aangeboden dus ik vind het niet zo gek. Ik vind het ook niet zo erg om over de 30schepjes per dag te gaan. Maar een baby kan ook onrustig slapen van teveel voeding. Rijstwbloem voegde hier niets toe aan honger of geen honger
Vanmorgen 180cc + 6 schepjes gegeven. Hij deed er 10 minuten over en was ook wel boos toen het op was en er niet meer kwam. Zou hij meer zuigbehoefte hebben? Ik gebruik al de difrax s speen, wat kan een oplossing zijn?
Terug naar een kleinere speen. Je ziet dat wel vaker bij kindjes die van de borst komen. De fles gaat dan te snel, en de zuigbehoefte is niet voldaan.
Of eerst nog de level 1 speen van dr. Brown, die gaat ook al langzamer dan de S- speen van difrax. De prematuurspeen gaat misschien wel heel langzaam, maar dat is gewoon even uitproberen. Kruidvat en etos eigen merk spenen passen ook nog op de difrax fles, maar ik weet niet hoe het met de grootte van die gaatjes zit.
ik zou de voedingen 180 maken en dan meer flessen. De laatste fles om 22.00 kan dan wel 210 evt. Die fles geef je elke week een uur vroeger, dus eerst na een week naar 21.00 dan een week later naar 20.00, dan naar 19.00 Dat werkte bij mij super, 1e kindje 4 maanden doorslapen 2e met 5 maanden, ook erg hongerig
We hebben de flesvoedingen nu aangepast naar 180+6 en meng de gewone melke met hongerige melk. De laatste fles om 18.30 is 210 + 7. Ook geven we nu een groente/ fruit hapje rond 16.30 (soms eet hij veel soms niks). Hij heeft nu een paar nachten doorgeslapen. Soms wil hij na de fles nog meer drinken, nu zitten we dus weer op 4 flessen, dan toch maar weer 210 gaan geven? Of de hongerige melk wat meer geven?