Hallo, Overal lees ik verschillende dingen. Maar hoeveel flesvoeding (opvolgmelk nr 2) mag/moet een baby van 6 / 7 maanden drinken? Hij zal ongeveer 7 kg wegen.. (moet over 2 weken naar het CB, zal het dan ook nog wel overleggen, maar ik zit soms een beetje te dubben wat wijs is). Onze zoon drinkt nu: 7.30/8.30 - papfles 180/6 11.30u - fruithapje 13.30 - fles 180/6 17.00 - groentehapje (half potje voor 6 mnd, gaan we steeds opvoeren) 18.00 - fles 150/5 22.00 - fles 180/6 Eigenlijk wil ik er naar toe om de fles van 18u en 22u te combineren naar 1 fles rond 20u en dan de nacht in, maar ik weet niet of 3 flessen van 180/6 genoeg is qua vocht en melkproducten. Hoor graag van u Groet Joriet
Hoi Jorietje, Wat een mooi dagmenu heb je voor je zoontje! Nu hij ouder dan 6 maanden is, is het zeker een mooie stap om de fles van 22.00 te gaan laten vervallen. Op deze leeftijd drinken kindjes 3 tot 4 flessen van 180cc met 6 schepjes. Je mag voor je zoontje dan ook terug gaan van naar in totaal 3 flessen per dag. Het dagmenu komt er dan als volgt uit te zien: 7.30/8.30 - papfles 180/6 11.30u - fruithapje 13.30 - fles 180/6 15.30 - tussendoortje en wat water/thee/diksap 17.30 - groentehapje (dit mag maximaal 1 potje van 200 gram zijn) 19.30/20.00 - fles 180/6 Naast deze 3 flessen is het belangrijk je zoontje ongeveer 150ml ander drinken aan te bieden. Zo weet je zeker dat hij voldoende vocht binnen krijgt, en dat je hem alles biedt wat hij nodig heeft. Succes! Groetjes Leonie Nutricia voor jou
Oké bedankt. Wat zou een goed tussendoortje zijn bij het drinken? Lange vinger o.i.d.? Stom is dat, ik heb ook een zoon van 4 jaar rondlopen, maar ben dit echt helemaal kwijt
Hoi Jorietje, Goed dat je dit nog even navraagt. Als tussendoortje kun je kiezen voor wat fruit of een broodkorstje. Ook kun je wat yoghurt geven, ongeveer 100ml is voldoende voor een volwaardig tussendoortje. Natuurlijk kun je ook een lange vinger geven, of een speciaal kinderkoekje. Omdat deze eigenlijk altijd suiker bevatten, is dat als tussendoortje echter een wat minder gezonde keuze. Wissel hierbij dus goed af met gezondere snacks Groetjes Leonie Nutricia voor jou