Hoi, Mijn zoontje wordt woensdag 1 jaar. Hij eet nu sinds maand 8 mee met de pot en vindt dit heerlijk. De fles vindt hij niet lekker meer of wil hij niet meer. Hij laat het uit zijn mond lopen en duwt hem steeds weg. Moet hij per se nog de flesvoeding hebben? En zo ja, hoelang en hoe?
Nee hoeft niet meer, rond een jaar stop ik ook elke keer met flesvoeding. Ze moeten nog 300ml zuivel per dag binnen krijgen geloof ik, maar dat zit dus ook in kaas etc. Hier krijgen ze vaak een bekertje melk bij de lunch (soms met een beetje roosvicee erin) en soms yoghurt na het avondeten, dan zit je al snel aan de 300ml.
Nee hoor, na 1 jaar kun je stoppen met kunstvoeding en gewone melk gaan geven. Hier met 1 jaar bij de lunch ook gewoon thee. En de fles voor het slapen gaan was er ook met 12,5 maanden van af. Gewone melk lust hij alleen met pap, dus tot op heden ontbijt hij nog met 225ml pap, zodat hij in ieder geval aan zijn zuivel komt.
Gelukkig!!! In de winkels zie je vaak Nutrilon staan voor vanaf 1 jaar en ouder. Maar daar hoef ik me dus niks van aan te trekken De oudste zat tot ruim 1,5 jaar aan de nachtfles nog. Maar mijn jongste die woensdag 1 wordt, moet er niks meer van weten. Melk drinkt hij wel! Yoghurt vindt hij alleen lekker als er een smaakje aan zit of ik er wat zoets in doe.