Flesvoeding afmeten

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door tijdvoormezelf, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Ik bedenk me net dat de flesjes beginnen bij 35 ml (d'r Brown ) op de fles, de streepjes zeg maar. Maar als de baby pas is geboren drinkt die vaak nog minder, 20 of 30 ml per keer. Hoe maak je dit dan klaar in de fles ?

Geen idee meer hoe ik dat eerst deed, toen had ik agent flessen, weet niet of dit verschilt. Als ik meer klaarmaak, en en blijft nog over, kun je ook niet afmeten hoeveel er nog in de fles zit.
    Ik had een baby die heel moeilijk dronk en toen was t belangrijk om precies bij te houden hoeveel die binnen kreeg.

Hoe doen jullie dit? Ergens water in afmeten en dan overgieten in fles?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Een schepje per 30ml, dus je moet minstens 30ml nemen om correct te doseren. Gewoon in een aparte maatbeker afmeten, denk ik dan.

3. tijdvoormezelf

Ja precies, hoe meet je die 30 ml af? In een kleine maatbeker ofzo?

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    De smalle variant start met 30cc. Dus die kan je gewoon afmeten.

Je gaat al vrij snel naar 30 cc, volgens mij. Wij hebben vanaf het begin die flessen gebruikt, maar hoe weet ik niet meer precies?

5. penseel

penseel Niet meer actief

De kraamverzorgster zal de eerste week de voeding dagelijks opschroeven tot je op een bepaald cc zit.

30 cc voeding aan maken en dan 20 geven dat kan je de 10 cc weg gooien.

Vaak is het per dag z.n 10 cc per dag voeding er bij maar als het goed is helpt de kraamverzorgster je daarmee.

6. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Wij mochten gewoon 30 maken en kijken wat hij daarvan opdronk. Dat ging eigenlijk hetzelfde als elke dag 10cc omhoog, hij dronk gewoon niet meer.

Daarna zijn we op 60 over gegaan en toen weer gekeken wat hij op dronk. Dat is hier de nieuwe methode ipv elke dag met 10cc ophogen..

Bij de difraxfles die ik gebruik, zit in het dopje ook maataanduidingen tm 30cc. Misschien heeft de dr brown dat ook?

7. tijdvoormezelf

Het gaat me puur om t afmeten. Ik weet dat je snel ophoogt maar puur voor die begintijd, hoe meet je 30 ml water af?
    Helaad geen aanduiding in de dop zoals bij difrax.

8. tijdvoormezelf

Ik zie dat ik me verrekend heb, de smalle begint idd bij 30 ml. Dus probleem opgelost. Toch wel jammer dat er geen aanduiding in de dop zit, vind t altijd handig om te kunnen zien hoeveel er over is van een voeding en dat kan niet met d'r Brown
    Dankjewel voor jullie reacties

9. debbietjuh

4 feb 2014
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afwegen op een keukenweegschaal? Zo deed ik het iig toen ik het nog bij moest houden

10. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ik denk dat jij je daar geen zorgen over hoeft te maken. De kraamverzorgster regelt dat wel ;)

11. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Van dr brown zijn er prematuurflesjes. Die hebben een inhoud van 60 ml. Volgens mij kun je die heel precies aflezen omdat alle milliliters op vermeld staan vanaf 5 ml.

Deel Deze Pagina