In de houtgreep voor de fles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Sweetvienna, 15 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetvienna

    Sweetvienna Fanatiek lid

    10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Ons zoontje was in het begin een fantastische drinker. Hij dronk snel, gulzig en had niet genoeg aan de normale dosis. We hebben er uiteindelijk nutriton doorgedaan en dat hielp gelukkig wel wat. Maar de laatste tijd wordt het allemaal wat lastiger. Op zich drinkt hij nog wel redelijk maar hij is zo ontzettend onrustig tijdens het drinken! Ik moet hem haast in de houtgreep nemen! Hij trapt met zn beentjes, slaat de fles uit mn handen, draait zn hoofd alle kanten op en zit te etteren met de speen. Halverwege geef ik het vaak op. Dan denk ik 'dan drink je maar niet'. Met als resultaat dat hij dan 's middags en 's avonds brult omdat hij honger heeft. Dus 's ochtends krijgt hij vaak net de helft binnen en 's avonds wil hij meer en zit ik ineens weer aan meerdere flesjes binnen een paar uur :rolleyes: Dacht ik eindelijk wat minder vaak te hoeven voeden, want hij mag nu 5 flessen op een dag dus ongeveer om de 4 uur, zit ik weer aan meer voeden vast.
    Spruw is het volgens mij niet (kan niets meer ontdekken), daar is hij diverse keren voor behandeld. We gebruiken de Avent flessen met speen nr. 2 want als we nr. 3 gebruiken, heeft hij de fles nog steeds binnen 5 minuten leeg. Minder Nutriton erdoorheen heb ik ook al geprobeerd maar dat werkt niet want dan drinkt hij weer te snel en geeft hij veel terug.
    Iemand tips?
     
  2. Sweetvienna

    Sweetvienna Fanatiek lid

    10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Oja, hij 'mag' nu 180 + 6 per keer maar ik ben al blij als hij 150 + 5 drinkt...
     
  3. zonnetje08

    zonnetje08 Actief lid

    1 aug 2008
    159
    0
    0
    Enige tip die ik je kan geven omdat wij hier hetzelfde probleem hebbben is proberen hem in zijn wipstoel te zetten (bijvoorbeeld voor de tv) en er zelf naast te zitten met de fles in je hand. Het lijkt wel of ze overal heen willen kijken waardoor ze dus zo onrustig zijn. Voor ons werkt het perfect in ieder geval. Ik probeer haar altijd eerst zelf de fles te geven, dan ga ik met haar lopen maar ja dat houd je niet zo lang vol, en uiteindelijk als ze zo blijft tobben zet ik haar in de wipper voor de tv en dan gaat de fles zonder problemen schoon leeg.
     
  4. Jette

    Jette Fanatiek lid

    9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi,

    ik heb hetzelfde probleem gehad ook rond de vier maanden, ineens van een goede eter naar een heel onrustige manier van liggen, draaien met hoofd schoppen met benen, en zo ineens was het ook weer voorbij.
    heb wel geprobeerd de speen op 1 plek te houden zodat ze gedraaid naar mij toe moest blijven liggen en haar stevig vast te houden.
    Ik had zo'n gedachte van wanneer ik borstvoeding zou geven kun je ook niet steeds de beweging van de baby volgen maAR moet de baby naar jou toekomen!

    hoop dat het snel beter mag gaan!

    Henriette
     
  5. Sweetvienna

    Sweetvienna Fanatiek lid

    10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Hoi Zonnetje, dat kan ik eens gaan proberen in de wipper! Wie weet.

    Hoi Jette, ja dat dacht ik nou ook, als ik BV zou geven zou ik ook niet met hem mee kunnen 'draaien'. Dus ik hield hem ook steeds op 1 plek (de fles) en ook probeerde ik hem stevig beet te pakken maar dat werd helemaal niets. Ik hoop dat het dan maar een fase is en weer snel over gaat!
     
  6. Emma29

    Emma29 VIP lid

    30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    wij hebben hetzelfde probleem !
    ik hoop dat de wipper bij jou helpt maar hier helaas niet .. we hebben alles al geprobeerd en niks helpt
    hij vraagt ook niet om eten en lijkt gewoon geen honger te hebben
    klaar is klaar en tegenwoordig hou ik er dan maar mee op
    ben wel advies gaan vragen bij cb want na een tijdje vond ik het geen fijn gevoel en zijn gewicht gaat toch al niet zo super.. nu moeten we op advies bijvoeding geven
    fruthap nutrix groente mijn eerste danoontje alle mocht gelijk
    helaas geeft hij hier ook niks om en ook dat moeten we met moeite doen maar hij krijgt wel meer binnen maar in zijn gewicht helpt het niet zo
    helaas is dit al een week of 4 aan de gang en leer ik er steeds beter mee omgaan
    ik merkte dat ik ook helemaal gespannen de fles zat te geven en dat helpt niet !
    nu kijk ik maar en ik houd hem idd super stevig vast en leg hem op schoot in een voedingskussen dat helpt al wel iets ............

    succes !
    hoop dat het snel weer goed mag gaan bij ons beide !
     
  7. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Dit hebben wij ook met Sanne, eigenlijk altijd al gehad. Ze is een meoilijke drinker en dronk eigenlijk minder dat we ze eigenlijk nodig had. Ik gaf ook gespannen de fles en daar wordt het niet beter van! We geven de fles af en toe in de box en sinds 2 weken in haar bedje. Ze drinkt een minuut op de arm en dan wordt ze zo onrustig, ze draait met haar hoofd, zit te etteren met haar speen enz. Nu geven we haar fles verder in haar bedje dat gaat goed. Hier heeft ze minder prikkels. Wel gaat de fles nu meestal leeg, eerder nooit. Ik wordt er nu wel makkelijker in, wil ze niet dan maar niet! Eerder verwarmden we het flesje en probeerden we het later weer maar dat doen we nu niet meer, ik heb zoiets: ze heeft nu de kans om te drinken en die moet ze maar pakken. Maar het is wel vervelend, vooral als je even weg wilt ergens naar toe.
     
  8. Sweetvienna

    Sweetvienna Fanatiek lid

    10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Ja precies zit helemaal gespannen de fles te geven tegenwoordig...raak er een beetje frusti van grmbl
     
  9. augustus

    augustus Niet meer actief

    Hadden wij ook met Rosalie. De wipstoel was hier de oplossing..hielp perfect!
     
  10. loca

    loca Bekend lid

    18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Hoi!

    Ligt gewoon aan de leeftijd, ook Boaz was met 4 maanden heel moeilijk aan het drinken te krijgen (gaf bv). Het is algemeen bekend dat deze leeftijd, ze noemen het de 4 maanden dip.

    Gewoon wat vaker voeden, komt vanzelf weer een ritme in....
     
  11. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Bestaat de 6 maanden dip ook :) ?
     
  12. Sweetvienna

    Sweetvienna Fanatiek lid

    10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Goh zou dat het echt zijn? dus het komt weer goed? ik geef nu idd. vaker voeding want anders brult hij 's avonds dat ie honger heeft. Dus momenteel zit ik ipv 5 voedingen weer op 6...zucht...
     
  13. snoemf

    snoemf Actief lid

    4 nov 2007
    191
    0
    16
    kevin heeft dit ook gehad.

    wij zijn zijn melk koud gaan geven en toen dronk hij deze weer helemaal leeg.

    pap heeft hij ook het liefst koud.
     
  14. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    wij zitten op dit moment ook met hetzelfde probleem. alyssa wil wel drinken, maar alles is zo leuk om te zien. en oja, dan zijn er ook nog vinger die in de mond kunnen en voetjes die kunnen wiebelen. ze heeft het er maar druk mee. we moeten alyssa echt in de houdgreep houden en dan nog lukt het vaak niet om haar de fles leeg te laten drinken. ik ga het morgen maar eens met de wipstoel proberen.

    liefs doris
     
  15. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Vandaag is helemaal een ramp, het drinken dan he. Nu huilt ze ook nog tussendoor, terwijl ze wel honger heeft en uiteindelijk de fles wel wil. We zijn zo'n beetje een uur bezig per voeding. Ppppppffffff, hopen dat het gauw over is. Hoelang duurt de 6 maanden sprong?
     
  16. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik dacht dat afgelopen zondag erg was. Maar vandaag drinkt ze ook maar weinig, ze heeft om 15.15 uur 90 gehad ben een uur bezig maar krijg er niets meer in. Maar mw ligt wel te janken. Wel heb ik nu zoiets van: je hebt je kans gehad om te drinken. Ik zit er nu ff doorheen. Ik wordt raar van dat gejank, op de arm wil ze wel. Ook zullen haar tandjes een rol spelen maar kan er ff niet meer tegen. Sinds 3,5 week wil ze de fles niet meer op de arm drinken, we beginnen op de arm en na 10 tellen begint ze te huilen en gaan we naar haar bedje, daar wilde ze eerst wel drinken maar nu dus ook niet meer.
    Die lieverd kan er niets aan doen maar ben gewoon ff boos. Zo dat is eruit.
     
  17. Sweetvienna

    Sweetvienna Fanatiek lid

    10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Hoi Balou, kan het me helemaal voorstellen. Dat soort momenten heb ik ook al gehad hoor. Dat ik het gewoon even zat was en dan legde ik hem maar in de box en had zoiets van 'je bekijkt het maar even'. Is heel menselijk en normaal! Achteraf voelde ik me dan best een beetje schuldig maar ja je bent ook maar mens toch?!
     
  18. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ja ik voel me dan ook idd schuldig!
    Vanavond, voordat ze op bed ging, heeft ze maar 80 ml gedronken. Ik heb ook nog maar een beetje pap gegeven, heeft ze ook een beetje van gehad. Hopelijk komt ze de nacht goed door en gaat ze snel weer goed drinken. Ik leg me maar even bij de situatie neer.
     
  19. Sweetvienna

    Sweetvienna Fanatiek lid

    10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Ja dat probeer ik ook! En het lijkt of het werkt want hij drinkt de laatste dagen weer beter en wat rustiger!
     
  20. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ja Justin gaat ook met zn hoofdmvan links naar rechts en terug naar links....
    Maar als ik dan halverwege er de brei aan geef gilt ie de hele buurt bij elkaar tot de speen weer terug in zn mond zit....
    Dus het kan ook aan de temperatuur van de fles liggen? Dan zal ik daar eens op gaan letten!
     

Deel Deze Pagina