Wanneer stoppen met de avonvoeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Joytje, 4 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joytje

Joytje Actief lid

27 sep 2007
    259
    0
    0
    Ik weet gewoon echt niet meer wanneer ik bij ons zoontje ben gestopt met de avondvoeding dacht rond een maand of 4...

Mijn dochtertje is nu 3 maanden en we moeten haar altijd wakker maken voor een fles savonds.
    Ik ben tiekem wel bang dat als ik haar laat slapen dat ze dan om een uur of 3 komt, en daar hebben we natuurlijk geen zin in...:D

Hoe deden jullie dat?

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

Yara krijgt BV

Gaat rond 8e naar bed en ik maar dr wakker als ik naar bed ga omdat ze dan anders midden in de nacht komt!

Ze wordt tussen 5 en 7 dan weer wakker

als ik ga merken dat ze later wakker gaat worden en dus langer door slaapt kan ik dr vanaf 8e door laten slapen

Denk dus dat je gewoon ff goed naar je kindje moet kijken!

3. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Drinkt ze die laatste fles wel leeg dan of dat ook niet?

Wij zijn 3 weken geleden van 5 naar 4 flessen gegaan, miniNooNoo was toen 12 weken. Volgens de 'boekjes/richtlijnen' te jong (en te licht), maar ze was er overduidelijk aan toe.
    Ze sliep vreselijk vast, we waren vaak zo 10 minuten bezig om haar wakker te krijgen, echt heel zielig. De fles ging vaker niet dan wel leeg, de keren dat ze meer dan de helft liet staan zijn niet op twee handen te tellen. Daarbij sliep ze 's ochtends steeds langer uit, als ik haar liet liggen zou het zo half 11 kunnen worden, dat weet ik zeker. Ik heb het nooit geprobeerd omdat ik anders in de knoei zou komen met de hoeveelheid flessen over de rest van de dag.
    En het laatste 'teken' wat ze hier gaf is haar overige flessen ook niet leeg drinken, bijna elke keer wel 30 of 40cc laten staan...

4. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    Ik kreeg de tip om 4 x flessen van 210 + 7 te geven i.p.v. 5 x 180 + 6. En dat hielp want gelijk bij de eerste avond proberen ging het al goed. Laatste fles om 19.00 uur en dan pas weer om 07.00.

5. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik denk dat je kindje het wel zelf aan zou geven, en ik denk ook dat bijna iedereen zijn kindje wakker moet maken voor de laatste fles ;).

Hier sliep ons zoontje pas door van 19 tot 7 toen we met 6 maanden overgingen op opvolgmelk en vast voeding. Het ging van de een op de andere dag.

Charlie

6. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik lees hier even mee. Wil de voeding voorlopig nog niet missen (vind het zelf zo heerlijk zeker als ik gewerkt heb :)) en ze drinkt goed (moet wel echt wakker gemaakt worden idd..) dus ben bang dat het anders ook weer een echte nachtvoeding wordt.
    Ik denk dat we hier dus ook zeker de 6 mnd wel volmaken minimaal!

7. LauraS1983

LauraS1983 Actief lid

24 dec 2008
    269
    5
    18
    apothekersassistente
    ik ben gestopt op het moment dat hij het echt niet meer leuk vond om wakker gemaakt te worden en dan ook nog fles amper opdronk. Toen sliep kreeg hij om 19:00 fles,dan 23uur wakker maken en dan kwam hij tegen half 5-5uur. Ik was dus ook als de dood dat hij nog eerder kwam,maar dat bleef gewoon hetzelfde en later werd dat steeds wat later en nu slaapt hij van 19:00 tot ongeveer half 7. (nu 8 maand)

Ik zou het gewoon 1 x proberen en dan merk je vanzelf of het kan of niet...

8. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

onze dochter hebben we met een week of 11-12 's nachts door laten slapen. We moesten haar echt wakker maken en kreeg de fles nog niet voor de helft op. En bleef 's ochtends dan ook langer liggen.
    Wij hebben het op vrijdagavond geprobeerd. Als ze dan wel voor de nacht was gekomen, konden we 's ochtends ff wat langer blijven liggen. Maar ze slaapt sinds die nacht van 20.00/20.30 uur 's avonds tot een uur of half 7/ 7 uur 's ochtends.

Deel Deze Pagina