Kan ze ook teveel gewone melk drinken?

Discussie in 'Voeding' gestart door demie, 20 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Mijn dochter krijgt nog 3 flesje van 100 cc.
    Voor elk slaapje 1.

Maar andere dingen drinkt ze vrij slecht dus geef ik haar bij het eten ook vaak een bekertje melk of als ze snachts niet meer in slaap kan komen nog een extra flesje.

Bij opvolg melk was er een maximum maar is dit ook zo bij gewone melk?

Heb vanaf dat ze 1 werd steeds een flesje vervangen voor gewone melk.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik dacht dat het advies 300cc was en 500cc max.. Heeft iets te maken met de zouten in de melk, en dat het nogal vult. Als ze veel meer melk gaan drinken eten ze vaak minder..

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Teveel zuivel is inderdaad niet goed. Richtlijn is 300ml op een dag. Dit is inclusief kaas, toetje e.d.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Richtlijn is inderdaad 300cc. Iets meer is vast niet erg, maar ik lees dat je over de dag toch geregeld nog een flesje geeft naast de 300cc die ze al krijgt.
    Ik zou toch volhouden en haar ook ander drinken aanbieden, gewoon water of thee of anders sterk verdunde roosvicee/diksap.
    Heb je ook al geprobeerd het uit een tuitbeker/ rietjesbeker of gewoon een open beker te geven?!

5. Veera

Veera Niet meer actief

Hier krijgt ze vaak nog 3x 150.
    Wel opvolgmelk ;) soms een beetje halfvolle melk
    Maar daar zou ik niet zoveel van geven

Ik zou bij t eten en tussendoor sap geven of thee, water... Alleen als t echt niet anders kan melk

6. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Nou ze krijgt 3 keer een flesje van 100 cc voor ieder slaapje en af en toe snachts nog eens 1.

Verder drinkt ze uit alle soorten bekers maar dat is steeds maar een paar slokjes.
    Ze krijgt niet meer melk uit een fles maar dan ook uit een beker.
    ( flesje hoort echt bij naar bed gaan)

Ik geef haar voornamelijk water. Thee is geen succes en wil niet meer dan 1 x per dag roosvice aanbieden, maar ook hier drinkt ze niet meer dan een paar slokjes van.

Om eten maak ik me ook geen zorgen, ze eet als een bouwvakker!! en wil daarnaast ook nog van alles dat papa en mama eten proeven.

Maar als het slecht voor der is wil ik natuurlijk niet dat ze zo veel melk drinkt.

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ander drinken gewoon aan blijven bieden, daar gaat ze vanzelf meer van drinken.
    Zou het nu gewoon bij die 3 flesjes melk houden en als het nodig is in de nacht nog 1.
    Wat ik hier ook wel eens deed (zoontje dronk rond die leeftijd ook nog wel eens wat 'teveel') was gewoon wat water erbij doen. Dus 50cc melk en 50cc water, vond hij hier ook prima.
    Maar wennen aan ander drinken dan melk kan even duren.
    Verder mag je fruit en groente ook meerekenen bij het vocht, vooral in fruit zit veel vocht dus je komt volgens mij wel aan voldoende vocht op een dag hoor!

8. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    En zelf sinasappeltjes persen? En wat aanlengen met water is ook nog een optie voor overdag.

9. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Ik zou ook water blijven aanbieden en totdat ze minder flesjes melk gaat drinken zou ik dan geen andere zuivel aanbieden, dus geen kaas of yoghurt ofzo. Hier stond de tuitbeker met water altijd binnen handbereik van dochter, dat helpt misschien ook om er meer op haar initiatief mee te oefenen en aan te wennen.
    Ben je aan het proberen de flesjes voor het slapen gaan af te bouwen? Als het puur is voor haar om in slaap te vallen is het misschien handiger om dat te doorbreken en zuivel gewoon bij de maaltijd te gaan aanbieden.

10. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Waarom mogen ze niet meer dan 300 cc?? Als je boter kaas ed meerekend zit je er snel aan. Én mn dochte(20 mnd) krijgt ook nog borstvoeding

11. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Volgens mij hoef je borstvoeding niet mee te rekenen. Dat is gewoon moedermelk bestemd voor je kind. Koemelk niet.

12. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Borstvoeding telt inderdaad niet mee. De richtlijn is 300 ml met een max van 500 ml gewone melk. Mijn zoontje kreeg toen ik net gestopt was met borstvoeding ook teveel gewone melk. Omdat hij slecht brood at kreeg hij pap als ontbijt en zijn avondfles wilde hij ook nog heel graag. Hij kreeg wel 700 ml per dag. Toen ik dit voorlegde aan het cb deden ze daar niet heel moeilijk over. Als ik één fles verving voor iets anders of brood ging geven als ontbijt was het goed. Dus ik zou me niet blind staren op die 300 ml want is best wel weinig. Als het echt zoveel kwaad kon hadden ze dat toen wel tegen mij gezegd.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Het is te veel ja.
    Ik zou de gewoonte af gaan bouwen om voor elk slaapje een flesje melk te moeten hebben.
    Bij het ontbijt en lunch een bekertje van ongeveer 100 cc. Dan wat kaas en wat yoghurt en dan zit je al aan die 300.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Dat laatste.klopt natuurlijk niet helemaal. Cb's en ook kinderartsen oid komen soms met adviezen die niet zo verstandig zijn.

Deel Deze Pagina