Rommelen met middagslaap - 20 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Loveloes, 31 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loveloes

Loveloes Niet meer actief

Mijn dochtertje is bijna 20 maanden. Ze is nu al een maand of twee aan het rommelen met haar middagslaap. Het duurt voor haar doen lang voor ze in slaap valt (10-30 minuten ligt ze te kletsen, door haar bed heen te gaan etc). Regelmatig (zeker 1 of 2 keer in de week) gaat ze niet slapen, maar blijft ze kletsen en wil ze er na een klein uurtje weer uit. Soms slaapt ze zo'n 40/45 minuten en dan is ze huilend wakker en gaat ze ook niet meer verder slapen. Ze sliep voorheen altijd heerlijk 2, soms 2,5 uur 's middags. Ik moet hier best aan wennen...;) Ook omdat ze 's morgens zo vreselijk moe al is, en dan om half 1 niet gewoon gaat slapen. Ik merk ook dat ze 's middags en 's avonds niet te genieten is als ze weinig/niet slaapt.

Is dit herkenbaar voor anderen? Is het een fase? Of is ze toch al bezig met afbouwen van het middagslaapje?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Kan een fase zijn, kan zijn dat ze zelf aan het afbouwen is. Dat weet je nooit.

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Misschien ietsje eerder naar bed, het kan dat ze te moe is om tot rust te komen.
    Dat is bij mijn dochter wel: als ik haar te laat naar bed breng gaat ze liggen keten en niet slapen, terwijl ze dus wel moe is.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier was het een fase, begon hier iets later vlak voor z'n 2e verjaardag geloof ik.
    Ben toen ook een poosje gestopt met slapen, omdat hij 's nachts ook korter ging slapen.
    Maar na een week een keer 's middags in bed gelegd omdat hij toch wel erg moe was. Meneer sliep 2 uur en in de nacht ook weer 11-12 uur.
    Sindsdien gaat hij bijna elke middag gewoon weer naar bed, maar als we niet thuis zijn dan heeft hij er ook geen moeite mee om hem over te slaan.
    Maak hem nu vaak wel na 1,5-2 uur wakker. En zodra hij 's nachts slechter gaat slapen laat ik hem 's middags ook weer korter slapen.
    Zo zijn wij eigenlijk al een paar maanden hier flexibel mee bezig.
    Overigens gaat hij hier met middagslaap 's avonds pas rond 21.00 naar bed, vind ik niet erg want op m'n vrije dag of als ik avonddienst heb slaapt hij wel uit tot een uurtje of 8.00.
    Morgen heb ik dagdienst, dus vandaag heeft hij niet geslapen, zodat hij vanavond wel op tijd gaat slapen omdat hij er morgen om 6.00 uit moet, anders is de nacht veel te kort voor 'm en zit m'n schoonmoeder met een chagerijnige peuter. :p

5. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Wilde ik ook zeggen. Of het een fase is, kun je pas achteraf zeggen. Er zijn namelijk ook kinderen die het zelf afbouwen. Onze zoon bijvoorbeeld bouwde zijn middagslaapje helemaal zelf af. Hij sliep eerst 2 uur, later een uur, nog later 3 kwartier, nog weer later een half uur en toen wou ie helemaal niet meer slapen. Dat was met 20/21 maanden. Na die tijd wilde hij nooit meer 's middags slapen, vaak genoeg geprobeerd, maar zonder resultaat. Hij had het ook niet meer nodig toen, was meer dat ik het zelf wel lekker had gevonden als hij nog zou slapen :p.

Maar ik hoor ook vaak genoeg dat het een fase is en dat er kinderen zijn die na een paar weken gewoon weer gaan slapen 's middags.

6. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Hier hetzelfde. Maar alleen als ik hem te laat op bed leg.
    Was meestal rond 12 uur naar bed maar nu werkt het opeens beter als hij om 11 uur naar bed gaat. Dan slaapt hij beter in en slaapt dan 2/2,5 uur

7. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Het kan te vroeg naar bed zijn te laat naar bed of fase. Ik zou er flexibel in zijn. Onze uk is wat ouder masr slaapt snacht 10 uur en overdag mag hij nu niet meer dan 1 uur slapen anders slaapt hij snachts minder ( ligt midden in de nacht wakker)

Hij geeft nu zelf aan wanneer hij uit wil rusten en dat zonder drama. Eerst legde we hem in bed en was het drama. Als we thuis zijn gaat hij liggen op de bank en binnen 5 min is hij weg en als we onderweg zijn slaapt hij in de auto of buggy.

9. Loveloes

Loveloes Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga nog proberen om haar eerder te leggen. Vond ik goede tip. Ze slaapt s nachts meestal 11/11.5 uur. Is vaak pas om 8 u s morgens wakker. En kiesjes denk ik niet. Want s avonds en s nachts hoor ik haar niet....

10. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Ik zou eerder naar bed doen om te kijken of ze niet oververmoeid in bed wordt gelegd. Als weer zl te laat erin leggen, slaapt hij soms maar 1 uur.
    En als ze nog na 14.00 slapen, beïnvloed dat de nachtrust waardoor ze later in slaap vallen of niet willen slapen voor 22.00

11. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Haha, ik zou juist zeggen wat later in bed leggen. Hier ligt ze meestal rond 1 uur, soms wat later, in bed. Anders blijft ze ook kletsen.

Hier zijn er ook wel periodes dat ze minder slaapt, maar soms slaapt ze ook ineens weer heel lang.

Deel Deze Pagina