hallo, Ik geef mijn zoon van 10,5 mnd wanneer ik thuis ben 3 keer per dag borstvoeding. Dit gaat prima. Wanneer ik moet werken kan hij maar 2 keer per dag bij mij drinken en zou hij een fles opvolgmelk moeten drinken. Ik heb tot 1,5 mnd geleden gekolfd, maar dat leverde nog maar zo weinig op dat ik ben overgestapt op opvolgmelk. Ik heb nu 2 merken geprobeerd, maar hij weigert beiden. Zodra hij proeft wat er in de fles zit begint hij hard te huilen en is verdrietig en boos. Op de creche geven ze nu pap en yoghurt, dit vindt hij wel lekker. Als ik alleen wel eens een avondje weg wil wordt het lastig. Ik wil hem na zijn warme eten geen pap meer gaan geven, maar hij zal toch aan zijn vocht moeten komen. Zeker voordat hij de nacht in gaat wil ik dat hij genoeg vocht binnen gekregen heeft. Ik bied hem overdag ook af en toe wat diksap of water aan, maar daar drinkt hij ook niet zo veel van. Wat kan ik doen? Kan het kwaad als hij af en toe wat gewone koemelk krijgt? Misschien dat hij die wel lekker vindt.
Hoi, we oren vaker dat een kindje even moet wennen aan de smaak van de voeding, vaak gaat het vanzelf beter, je kunt eventueel een smaakje toevoegen aan de melk door er fruit of vanillerijstebloem aan toe te voegen. Koemelk bevat vrij veel zout, je kunt daar beter mee wachten tot de leeftijd van 1 jaar. Je kindje heeft 500 ml melkproducten per dag nodig. Groetjes eveline