Teveel voeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mj89, 13 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Ik gaf bv tot een paar dagen geleden. Ik ben ziek geweest en sindsdien is mijn productie niet meer hetzelfde en blijft D. hongerig. Ook was ze niet genoeg gegroeid, op advies van het cb dus begonnen met bijvoeden. We hebben de beslissing gemaakt om helemaal over te stappen naar fv.

Ze is 3600 Gr en ze drinkt 6x 120+4. Ze komt om de 4 uur voor de volgende voeding. Als we een fles van 130 maken, drinkt ze het ook leeg. Ook verdikken we de voeding omdat ze anders spuugt en veelste snel drinkt. Met verdikking duurt de voeding 20-25 minuten.

Ik ben bang dat ze teveel voeding krijgt. Wat denken jullie?

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    De richtlijn is 150cc voeding per kg per 24 uur. Voeding is echt aangemaakte melk, dus melkpoeder met water.

Bij 3,6 kg kom je uit op;
    3,6 x 150cc = 540cc voeding. Dit deel je door de hoeveelheid flessen.
    dus 540cc :6 = 90 cc voeding.

Minimaal is 120 cc voeding, maximaal is 180cc voeding.
    180x3,6 = 648
    Per fles is het 108 cc voeding.

Dus simpel gezegd, ja je geeft te veel voeding.
    Ga terug naar 90/3.
    Welke fles gebruik je?

Teveel voeding is niet goed voor de nieren, daarom mag je niet te veel fv geven. Daarnaast veroorzaakt te veel voeding meer druk op de maag waardoor er reflux klachten ontstaan of zelfs verergeren. Ook veroorzaakt te veel voeding darmkrampen.

3. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Difrax fles met de speen maat S.
    Met 90 cc blijft ze huilen, ze heeft dan echt nog honger.

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Heb je de dr browns fles al eens geprobeerd?

De vraag is altijd is het echt honger of is het gewoonte of bijv zuigbehoefte. Door structueel te veel te geven rek je ook de maag op dus zal er straks alleen nog maar meer honger blijven. Je kindje groeit en heeft meer nodig, maar straks kan je simpelweg niet meer gaan geven.
    Als het echt honger is zijn er nog wel andere opties, maar ook dan zul je in hoeveelheid moeten minderen. Er treed nu al een reflux klacht op, nl het spugen.

Als je bv geeft is dat gewoon anders. Bv is afgestemd op je kindje, fv niet.

5. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Bedankt voor je reacties.

Ik ben gelijk die Dr. Brown fles gaan halen, ga dat de volgende voeding proberen. Had zelf ook al het gevoel dat ze teveel krijgt door wat jij ook zegt, op een duur kan je niet meer geven want dan zit ze al aan de max.

Al dronk ze ook veel bv, heb ook gekolfd en dan dronk ze 140-150.

Ik ga straks de Dr. Brown fles proberen, dan 90+3, kijken wat ze dan doet.

Zuigbehoefte heeft ze inderdaad ook, ook na de bv had ze dat nog regelmatig. Daarna gaf ik dan de speen.

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Het is een grote kans dat ondanks de duur van de voeding de zuigbehoefte niet voldaan wordt.
    Anders is het ook mogelijk reflux. Misschien herken je de klachten naast het spugen? Sommige kindjes stoppen met drinken, anderen lijken onverzadigbaar. Waarom? Drinken zorgt voor tijdelijke verzachting van de pijn, echter het zorgt uiteindelijk voor meer pijn.

Als je denkt dat reflux speelt kan je ook gelijk de leefregels voor reflux op gaan volgen. Veel kindjes huilen overmatig met reflux, maar het hoeft niet.

7. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ik had hier het zelfde. Hoefde van het cb niet te minderen zolang ik niet over 1 liter kwam totaal.

Wel kun je kijken of er iets meer tijd tussen de flessen kan laten.
    Ze drinkt dan vanzelf wel weer naar de richtlijn toe, zeiden ze tegen mij.
    En dat klopt ik kom nu vaak nog maar aan 5 flessen per dag. En bied om 15.00 en 19.00 150+5 cc aan. De rest 120+4. En af en toe wil ze nog een 6 de fles vroeg in de morgen.

Maar toen ik ook aan zo veel kwam zijn we in een week van 8 naar 6 voedingen gegaan! Liet het vooral aan haar over.

Deel Deze Pagina