Help ben aan het rommelen met schema

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door keina, 16 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    Hoi hoi

Mijn zoontje is bijna 4 maand en kreeg al een tijdje 5 flessen van 180+6
    Alleen komt hij sinds zijn tweede inenting elke nacht weer om 5 uur (daarvoor sliep hij door)
    Dus kwam dan steeds over een liter heen. Wel gaf ik om 5 uur vaak 140 water met maar 2/3 schepjes voeding.

Iom CB mocht ik beginnen met groente en rijstebloem.

Nu heb ik gisteren in de fles 19.15 rijstebloem gedaan en hem niet om 23 uur wakker gemaakt......maar hij kwam om 1 uur en daarna om 7.30
    Kwam dan wel weer op 5 voedingen uit.

Nu vraag ik me alleen af.......moet ik nu wel de rijstebloem om 19 uur doen en dan wel om 23 uur wakker maken.

Of rijstebloem in fles van 23 uur doen

Of rijstebloem in fles van 19 uur en niet meer wakker maken.........en dan s nachts nog 1 fles (ik vind nacht voeding niet erg om te doen) en dat je deze fles steeds minder gaat geven, afbouwen dus.

Hij krijgt rond 16.30 nu ook een paar hapjes groente

Al vast bedankt

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Keina,

Mijn ervaring is dat een flesje met rijstebloem als eerste fles in de ochtend juist het beste werkt. De extra verzadiging die deze fles geeft werkt de hele dag door, net zoals een goed ontbijt dat doet. In de eerste fase van bijvoeding blijf je gewoon 5 flessen geven, dus je hoeft nu niet te gaan afbouwen. Dus als een goede nachtrust wil hebben zou ik zeker de fles van 23:00 nog even blijven geven en je huidige schema aanhouden.

groet,
    Anne

Deel Deze Pagina