Onze dochter krijgt elke 3 a 4 uur een fles van 120+4 die we terug gieten naar 120cc op advies van het cb. Vorige keer heb ik der om 01:00 uur wakker gemaakt voor de fles. Met veel moeite dronk ze toen 60cc op en viel constant in slaap. Net heeft ze om half 9 der laatste fles gehad. In principe moet ze dan om half 1 der volgende voeding. Als ze rond 11 uur half 12 komt krijgt ze uiteraard gewoon dan der laatste fles. maar wat nou als ze om half 1 nog slaapt? Kan ik dan gewoon afwachten tot ze zelf komt of moet ik haar wakker maken?
Ik heb ons dochtertje nog nooit wakker gemaakt voor een voeding 's nachts. Ze kwam echt wel vanzelf Je zou bijvoorbeeld de wekker kunnen zetten op een tijd dat ze uiterlijk een voeding zou moeten hebben ivm met de suikerspiegel. Maar ik denk dat ze het zelf wel regelt en zich wel meldt als ze honger heeft.
Hoe groeit je kindje? Wat heeft de kraamzorg gezegd over het aantal uren doorslapen 's nachts? Tegen ons werd gezegd dat er 's nachts 5 uur tussen twee voedingen mocht zitten toen baby niet goed groeide, en 8 toen het groeien wel weer op gang kwam.
Ze groeit heel goed. Ze is in 3 weken 500 gram aangekomen. Het cb heeft niks over de nachten gezegd. Ik heb gewacht tot ze zelf kwam en dat was om 1 uur. Ze dronk der fles helemaal leeg en viel daarna gelijk weer in slaap
In de eerste weken na de geboorte heb ik inderdaad ook gewoon mijn dochter gevolgd (ze liet er 3 uur tussen) en haar de fles gegeven wanneer ze er zelf om vroeg. Wel is het zo dat de laatste fles dan altijd wel voor 12 uur 's nachts uitkwam. In de nacht liet ik haar dan zelf komen met de marge van het maximale aantal uren er tussen laten (echter kwam ze de eerste weken vaak ook na 3 a 4 uur in de nacht). Volgens mij mocht ze met een week of 2 in principe al 6 uur doorslapen, echter deed ze dat niet Dus als jou dochter met bijna 4 weken goed groeit zou ze in principe al langer door mogen slapen. Echter is het zo dat ze volgens mij één langere slaap mogen hebben en bij de andere voedingen max. 4 uur er tussen. Toen ze wat ouder was (denk met een maand of 2/ 2.5) ben ik wel gaan sturen met de laatste fles en gaven we haar die rond 23 uur, waarna ze de nacht in ging en we haar weer zelf lieten komen.
Met 3 weken goot ik niet meer terug. Gewoon 120/4 kan wel. Tenzij er reden is om niet zoveel te geven (bijv veel teruggeven). Ik heb bij de oudste uit het ziekenhuis een regeltje meegekregen: net zoveel uren slaap als ze ponden zwaar zijn. Voor de nachten tenminste. Dus bij 4 kilo mochten ze 8 uur doorslapen. Ik geloof niet dat ze het vaak gehaald hebben, maar dat rekende wel fijn..
De rest van de dag hou ik er max 4 uur tussen. Maar vind het zo sneu om der wakker te maken en dat ze vervolgens ook maar 60cc drinkt omdat ze constant in slaap valt. Ik laat der gewoon liggen en ze komt vanzelf wel. Dat terug gieten snap ik ook niet. Dat regeltje kende ik nog niet, is wel erg handig
Mijn kinderen heb ik ook nooit wakker gemaakt voor een voeding. Wat wel eens lastig kon zijn als je zelf naar bed wil en je kindje wordt dan wakker 😆. Ik ben van mening dat kinderen echt wel wakker worden als ze honger hebben. Mijn jongste krijgt sinds ze 6 weken is om half 8 de laatste fles en komt dan ergens tussen 5 en 6. Ze is altijd alert en vrolijk als ze wakker wordt. Gewoon je kindje volgen 😁
Gisterenavond weer gewacht tot ze zelf kwam. Half 9 laatste fles en half 3 kwam ze pas weer Ik blijf het zo doen. Ze komt vanzelf wel als ze honger heeft. Emihan; daar dacht ik dus ook aan. Zal je zien lig je net zelf op bed word ze wakker voor de fles. Maarja dat is dan maar zo