Kraamzorg brengt oudste kind niet naar school. Hoe doen jullie dat?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door dnise, 13 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    ik heb zojuist een intake gehad met de kraamzorg..

en nou werd mij verteld dat wij zelf moeten zorgen dat onze zoon op school komt en opgehaald word...

nou is het zo dat mijn man net bij een nieuw bedrijf is gestart en dus geen vrij kan krijgen in de kraamweek jammergenoeg..

mijn moeder werkt zelf ook 4 dagen per week dus daar kan ik ook niet teveel van vragen..

mijn vraag is nu hoe hebben julie dit gedaan????

ik dacht eigenlijk (stom gedacht van mij)
    dat de kraamzorg je kind naar school bracht als het dichtbij huis zou zijn...
    dacht dat ooit ergens te hebben gelezen

maar dit klopt dus niet....

daarbuiten hebben wij ook nog is een hondje
    die uitgelaten moet worden.. maar dat doen ze dus ook niet

zou het dan zo zijn dat ik zelf mijn kind naar school moet brengen en mijn hond uit moet laten 4x per dag???
    want dan lijkt t mij niet zoveel nut om kraamzorg te nemen...

bij onze 1e overigens ook niet gehad ivm zijn vroeggeboorte

hoop dat iemand goei tips voor me heeft hoe ik dit aan moet gaan pakken

Denise

2. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hond een weekje uitbesteden?

Met de kraamzorg in gesprek gaan (de persoon zelf, niet instantie) De meeste mensen willen je wel helpen…...

3. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ik zou inderdaad kijken welke kraamhulp je krijgt. Zo moet bijvoorbeeld je bed op klossen, ook als je in het ziekenhuis bevalt. Dat is voor de kraamhulp, want die mag arbotechnisch gezien niet te diep bukken bij het eventueel verzorgen op bed. Ons bed kon niet op klossen, dus extra logeerbed op klossen neergezet. Moest echt van de intake. Mijn kraamhulp vond het vervolgens onzin.
    Ik denk eigenlijk dat je er veelal wel uitkomt. Je zou eventueel kunnen vragen of een andere ouder (van een vriendje/vriendinnetje) of een buurvrouw je kind kan ophalen. En misschien kan je zelf ook af en toe even naar buiten met de hond? Ik wilde in de kraamweek echt niet de hele dag binnen zitten, al is het natuurlijk wel afhankelijk van hoe je bevalling is geweest en hoe je je voelt.

4. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    nee hond een week uitbesteden ga ik niet doen... beestje zal ook moeten wennen aan weer een baby erbij dus dat vind ik echt geen optie....

en wat betreft school onze kanjer start pas over 2 weken officieel met school... dus zal pas 8 weken op school zitten als de baby komt
    misschien zelfs korter
    dus dat vind ik ook zo'n dingetje.. dan ken ik ouders nog te kort om mijn zoon mee te nemen en of thuis te brengen..
    naja ik vind t eng laat ik dat zo zeggen :D

bed kan hier niet op klossen ivm grote bedlades die eronder zitten.. en t bed is zeker geen 70 cm hoog.. dit heb ik ook al aangegeven... en dat was dan weer geen probleem

maargoed ik ga dan maar is bedenken wat ik ermee moet
    want zelf de deur uitgaan en een onbekende vrouw alleen met mijn baby in mijn huis achterlaten vind ik ook niet zo'n prettig idee...

jeetje wat een ellende hahaha echt zo stom van mezelf dat ik daar niet eerder aan gedacht heb dat hun dat niet doen...
    had ergens gelezen dat ze dat wel deden..
    dit had mij gestres gescheeld hahaha

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Is je kindje nog 4? Dan zou je hem thuis kunnen houden als het echt niet gaat.
    In elk geval kun je hem laten overblijven smiddags. Dan kan je man m sochtends brengen en je moeder smiddags halen? Of smiddags met een vriendje mee? Heb je een klassenlijst met emailadressen? Je zou rond kunnen vragen/mailen of er iemand wil helpen en jouw kind mee wil nemen na school.

6. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Dat is gek dat ze je kind niet van en naar school willen brengen?!
    Ik dacht ook altijd dat ze dat wel deden. Ze doen namelijk wel boodschappen voor je als het nodig is.

Als je geen vrienden of familie hebt die je zoon zou kunnen halen en brengen dat is het idd beter om je zoon thuis te houden.

7. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.029
    113
    Overijssel
    Wat lastig zeg. Misschien een moeder van een klasgenootje vragen?
    En niet om je te bekritiseren hoor maar kraamzorg is er toch in de eerste plaats voor de baby en moeder?
    Kan me voorstellen dat ze de hond niet gaan uitlaten. Kan hij niet tijdelijk even naar de tuin? En dat je man na werktijd het even opruimt?
    Succes!

8. floraa

floraa Niet meer actief

Als je kind pas 4 jaar is, lekker thuis houden. Dat geeft voor jezelf meer rust en dan kan hij ook lekker van zijn nieuwe broertje/zusje genieten.

Is hij 5 jaar of ouder? Dan even bespreken met school, misschien vinden ze het oké als hij een paar dagen thuis blijft. Anders even rondvragen bij buren of regel een oppas (marktplaats/oppasbureaus etc) sowieso je kind over laten blijven, dat scheelt al een keer op en neer gaan. Voor je hond zou je een hondenuitlaatservice kunnen bellen.

En wie weet heb je na 2 dagen al zin om erop uit te gaan en kan je je zoon zelf naar school brengen, je weet niet hoe het loopt :)

9. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    ik bekritiseer ook helemaal niet... geef duidelijk aan dat dit dom van mezelf is.... vraag in me begin post ook hoe andere dit gedaan hebbben....

tuin heb ik helaas niet... en snap heel goed dat moeder en kind voorop staan maar als ik vers van de pers ben bevallen en dan zelf me kind naar school moet brengen omdat er geen andere optie is is dat toch ook niet bevordelijk voor mij als moeder? lichamelijk dan he...

heb nooit eerder kraamzorg gehad dus weet t ook totaal niet..

en wederom gewoon dom van mezelf maar vraag me dan af hoe anderen dat doen die geen partner thuis hebben die week en geen andere uitwegen

10. floraa

floraa Niet meer actief

Of laat kind een week bij de bso, bij sommige scholen is dat mogelijk voor dit soort gevallen.

11. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    hij is nog geen 4

gaat over 2 weken pas officieel starten met school

dus zou dan pas 8 weken op school zitten of misschien korter als zijn broertje komt..
    dus ouders zal ik nog niet genoeg kennen om me kind daar aan mee te geven..

maar idd hij is niet leerplichtig nog dus dan kan ik hem ook thuishouden....
    ook niet bij stil gestaan...

wat een doos ben ik toch :D

en idd wieweet heb ik na 2 dagen de power om t zelf te doen maar mag dan me pasgeboren baby al mee naar buiten zo kort na de geboorte???

jeetje op dit vlak lijk ik wel een leek zeg!!!

ahhahaha zoon was prematuur dus die heeft sowieso na de geboorte 3 weken op high care gelegen dus dit is en wordt allemaal zoooooo nieuw voor me.... pffff
    ahahaha7

12. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Kunnen de buren tijdelijk helpen of vriendinnen? Broers/zussen? Kan me voorstellen dat er juist nu veel mensen willen helpen?

En inderdaad bespreken met de kraamzorg zelf, je vind er vast een goede oplossing voor!

13. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Het kan ook best zijn dat de kraamverzorgster het wel gewoon wil doen. Officieel staat het waarschijnlijk niet in het takenpakket, dus zeggen ze niet bij de intake: ja hoor, geen probleem. Of ze er de tijd voor hebben ligt natuurlijk ook aan jouw gesteldheid. Als jij fysiek nog niet in staat zou zijn om voor de baby te zorgen kan de kraamverzorgster natuurlijk niet je hond uitlaten of je kind naar school brengen.

Verder snap ik dat je man geen vrij kan nemen als hij net begonnen is, maar twee dagen betaald verlof krijgt elke vader en dan kan heeft hij ook nog recht op drie dagen onbetaald verlof, zie website rijksoverheid.

14. Juels75

Juels75 Actief lid

11 aug 2014
    294
    0
    0
    Wat apart dat een kraamhulp daarbij niet mag assisteren? Vinden ze dat werk te min? Hoe gaat ze dat dan doen als jij naar buiten gaat om je kind naar school te brengen? Loopt ze dan met je mee? Ik neem aan dat ze niet alleen in jouw huis mag blijven. Dat is in ieder geval zo bij een thuishulp.

Gelukkig heb je al veel bruikbare tips hierboven gehad. Succes!

15. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Dat ze de hond niet willen uitlaten kan ik nog enigzins begrijpen (misschien eng als je het niet gewend bent...), maar een kind van of naar school brengen (lopend) kan de kraamzorg toch gewoon doen :(. Ik denk echt wel dat de persoon die je straks treft dat wel wil doen hoor. Onze kraamzorg heeft onze dochter ook een aantal keer gehaald en gebracht. Volgens haar hoorde dit gewoon bij haar takenpakket. Ze deed ook gewoon boodschappen en andere klusjes, die ik haar vroeg te doen. Als de baby en jj geen 7 uur per dag aan zorg nodig hebben, wat bij een normale vaginale bevalling vaak zo is, is het meestal aan de kraamvrouw om te verzinnen wat de kraamzorg nog meer kan doen (bij ons naats het sanitair en keuken bijhouden o.a. ramen lappen, koelkast schoonmaken, dochter halen en brengen en af en toe boodschappen doen en soms even de stofzuiger erdoor halen).

16. floraa

floraa Niet meer actief

Nee, ze zijn er alleen voor moeder en baby. Niet voor oudere broers/zussen.

De regels zijn nogal streng blijkbaar.

17. rijkdom

rijkdom Lid

14 jun 2014
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hond uitlaten en kind vervoeren is inderdaad geen taak voor de kraamzorg.
    Hondenuitlaatservice inhuren lijkt me een eenvoudige oplossing als je niemand wil vragen.

Voor je kindje misschien een oppas zoeken die dit wil doen?

Er is natuurlijk meer dan een kraamweek. Stel dat je lichamelijk langzaam herstelt, misschien wel een keizersnee krijgt, hoe zou je het dan oplossen?

18. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    hond niet uitlaten kan ik me eigen ook helemaal in vinden... dat moet geregeld worden door een ander of ikzelf.. snap ik ook

ja geen idee hahahah hopen dat t geen keizersnede wordt :D

19. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    heb er nooit eerder mee te maken gehad en me eigen er ook helemaal niet zo in verdiept blijkt hahahahaha sjonge jongeeeeeeee :D

20. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam

maarja als ik als moeder nou geen andere optie heb? dan is dat voor mijn herstel toch niet bevorderlijk???

naja ben zelf ergens vanuit gegaan heeeeel dom hahahaha
    heb er nooit mee te maken gehad dus op dit vlak echt een leek hahah blijlt maar weer :D

Deel Deze Pagina