Hallo allemaal, Ik heb hier nog niets gepost maar ik wilde vragen of jullie mij verder kunnen helpen. Wij hebben een ontzettend lief meisje van 9 weken oud wat vanaf het begin elke nacht doorslaapt! Ze is nu 6 kilo en we geven haar 6 flessen per dag met 150 cc De laatste fles krijgt ze rond half 11 savonds maar deze gaat er met steeds meer moeite in. Na haar fles van half 8 begint ze eigelijk al aan haar nacht. Is het nu verstandig om over te stappen naar 5 voedingen per dag met 180cc zodat we de voeding van half 11 kunnen laten vallen? Graag hoor ik hoe en wanneer jullie overgestapt zijn van 6 naar 5 voedingen. Alvast bedankt!
mijn zoontje is nu 9 weken en wij zijn ook overgestapt om 180*5 deze week. gaat tot nu toe super! had wat mij betreft wat eerder gekunt. gewoon kijken of je kindje de hele fles leegdrinkt en dan kun je het best eens proberen. spuugt je dochtertje dan is het teveel. hier ging het rond die tijd iig zonder problemen
Als je 6 voedingen geeft dan zit je op 3 uur waarschijnlijk tussen de voedingen. Waarom probeer je niet eerst de tijd tussen de voedingen wat te vergroten? Bijvoorbeeld 7:00 11:00 15:00 19:00 23:00 Dan ga je ook naar 5 voedingen maar heb je wat meer tijd tussen de voedingen. Je hoeft trouwens niet alle flessen te verhogen. Je kunt ook kijken bij welke voedingen ze hongerig is. Over een paar weken dan kun je kijken of ze nog altijd de voeding van 23:00 niet meer wilt en die laten vervallen. Dan zit je op 4 voedingen. Wij zaten met 14 weken op 4 voedingen.