Beste allemaal, Ik heb een kleintje van een maand oud, die vanaf het begin niet zelf aan de borst wilde drinken. Omdat ik haar toch borstvoeding wilde geven, ben ik gaan kolven en het haar via de fles gaan geven. Helaas heb ik tot een paar keer toe gehad, dat mijn melkproductie dusdanig terugliep dat ik met pijn en moeite ene voeding kon afkolven (soms was ik een uur bezig voor net aan 100cc). Omdat ik daardoor veel aan het "droog" kolven was, ging dit ten koste van mijn borsten. Ook bleef mijn kleine veel huilen, waardoor ik het idee heb, dat mijn voeding niet voedzaam genoeg is. Daarom heb ik (met pijn in mijn hart) besloten om te stoppen met de borstvoeding en over te gaan op de kunstvoeding. Nu is mijn vraag het volgende: bestaan er (homeopatische) middelen die de melkproductie afremmen? Dit zou erg fijn zijn! En ik ben al begonnen met 1 kolfing per dag weg te laten, maar moet ik wel nog steeds 1x per dag leeg kolven? Mijn borsten voelen nu ineens wel vol aan, omdat ik ze niet meer leeg kolf per keer. Alvast bedankt voor het antwoord! Groetjes
Hoi hoi, nee leegkolven hoeft zeker niet. Je borsten krijgen het signaal te stoppen al ze langere tijd vol zijn. Volle borsten is minder melk, lege borsten is meer melkproductie op korte termijn. misschien leuk om te lezen op onze website artikel over afbouwen, zie borstvoedingslijn - Borstvoeding Welkom bij kopje "afbouwen". groetjes Kirsten