Onlangs ben ik overgestapt van borstvoeding naar flesvoeding. Ik gebruik nutrilon ha 1. Ik ben overgestapt door borstvoeding en kunstvoeding te mengen en dit steeds verder op te bouwen. Dit ging goed tot ik alleen nog maar kunstvoeding in de fles deed. Baby gaat ineens heel langzaam drinken en drinkt de flessen niet leeg. Hij draait steeds zijn hoofd weg en trekt vieze gezichten. Huilt overigens niet. Hij drinkt op dit moment nog wel voldoende en heeft nog voldoende plasluiers, maar het kost steeds meer moeite om hem te laten drinken. Na drie kwartier had hij 140 cc op van de 200. Ik ben bang dat hij binnenkort helemaal gaat weigeren. Wat kan er aan de hand zijn? Heeft hij door dat er nu geen moedermelk meer door de kunstvoeding zit en moet hij wennen? En wat kan ik hier mee? Ik bied nu steeds kleine beetjes aan. Is bij voorbeeld Friso zoeter van smaak? Zijn er nog andere tips? Kan het ook nog zijn dat hij last heeft van tandjes? Sinds zaterdag zit er op de plek waar de twee ondervoortanden moeten komen een wit stipje/bultje. Alvast bedankt voor het meedenken!
Friso is idd wat zoeter, is nog een overweging. Is ha voeding odig? Misschien is dat ook nog viezer van smaak. Voor de tandjes kan je dentinox gebruiken. Mocht je van fv veranderen,wel minimaal 2 weken aanhouden om resultaat te zien.