Onze dochter van twee weken oud krijgt 7 flesvoedingen van 70 ml per keer. Dit op aanraden van de kraamverzorgster. Nu lijkt het sinds gisteren alsof ze nog steeds trek heeft na de voedingen. Sabbelen op mijn pink of op een speentje is niet genoeg, ze is echt aan het knorren en huilen. Ook komt ze regelmatig alweer na twee uur voor een volgende voeding. Afgelopen dinsdag woog ze 3000 gr. (geboortegewicht 2960 gr.). Nu is mijn vraag: kunnen we 7 flessen van 90 ml gaan geven? Ik ken de regel 150 ml per kilo lichaamsgewicht en daar gaan we dan dus ruim overheen. Is deze regel een maximum of juist een minimum? Wat is eigenlijk de max voor flesvoeding? Heel wat vragen, ik hoop dat je een antwoord hebt voor ons! Alvast bedankt.
Hoi Marry, Je mag voor het gewicht van je dochtertje ook 90 ml voeding geven, maar dan 6 voedingen per dag ipv 7. Ik denk dat het dan al iets beter zal gaan! Je kunt ook eens letten op haar drinktempo. Dit zou ongeveer 15-20 minuten moeten zijn. Als het sneller gaat, raakt ze misschien niet goed verzadigd. Je zou dan eens een kleiner speentje kunnen proberen. Groetjes Linda
Bedankt voor het antwoord! Het drinktempo was inderdaad in het begin te snel, maar met de dentalspeen van Difrax doet ze nu een half uur over haar fles. Ik zou graag naar 6 flessen willen maar mijn dochter komt nog 7 keer per dag. 's Nachts laat ze vaak wat langer tussen de flessen maar overdag komt ze iedere drie à drieënhalf uur. Soms probeer ik wat langer te rekken maar haar een uur laten huilen van de trek lijkt me ook niet echt de bedoeling. Kan ik het op één of andere manier stimuleren dat ze wat langer tussen haar flessen laat en we dus naar 6 flessen kunnen?
Hallo, Je kunt eens proberen om de flessen te verhogen naar 90 ml. Waarschijnlijk zal je dochtertje dan meer verzadigd raken en mogelijk kun je dan de volgende voeding wat verschuiven zodat je op 6 flessen uitkomt. Groetjes Sanne