BV na keizersnede 1e keer ramp, deze keer succes?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Annedore, 23 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hoihoi,

Mijn zoontje is geboren door middel van een secundaire sectio.
    Ze hebben hem meegenomen en AANGEKLEED :$ Ik wist toen niet zoveel als ik nu weet en was eigenlijk alleen voorbereid op een vaginale bevalling. Baby werd dus aangekleed bij mij gelegd op de verkoever en huid op huid contact is er eigenlijk niet geweest :( NIEMAND in het zkh die hier iets over repte. Terwijl ik nu in datzelfde zkh hoor dat ze NOOIT baby's aankleden na een sectio. Zelfs als het geen gentle is. En er hangen posters in de gangen over de vele voordelen van huid op huid contact.
    De begeleiding na de KS is dus nogal afwijkend geweest begrijp ik nu.

Is het aannemelijk om te denken dat de BV deze keer wel goed op gang zal komen als ik de baby na de geboorte bloot op mijn borst krijg? En ook de dagen/weken/maanden nadien nog veel huid op huid contact met hem zal hebben?

Of is er meer voor nodig om een succes te maken van BV na een keizersnede?

Ik ga in ieder geval vanaf 36 weken voorkolven en rekening houden met wat ik eet en drink(havermout, borstvoedingsthee). Wat kan ik meer doen dan bovengenoemde om de BV te laten slagen?

Vorige keer ook veel gekolfd, ik heb ook thuis een kolf.

Vertel :)

Ik ben ook van plan om een bedrag te reserveren voor het geval ik een LK moet raadplegen na de bevalling voor consult.

Heel verhaal en volgens mij niet heel overzichtelijk. Sorry :) stuiterende peuter die honger heeft om me heen :p

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Begrijp je verhaal volledig ;) en wat jammer voor jullie. Gemiste kans.
    Ik begrijp dat je al goed op weg bent met voorbereiden deze keer:
    voorkolven en informeren bij wie je terecht kunt na de ks

Wat ik nog zou doen: maak een borstvoedingsplan en een kraamzorgplan. Zet daarin doelen die je wilt halen, aandachtspunten die voor jullie belangrijk zijn enzo. Bespreek dit vast met kraamzorg en neem het mee naar het ziekenhuis. Door van te voren te bespreken en vast notitie van te laten nemen zijn ze daar vast op de hoogte van jullie voornemens!

Dan: ga naar borstvoeding.nl en kijk of de website van la leche league en vereniging borstvoeding natuurlijk. Zij geven folders uit over borstvoeding eerste dagen en borstvoeding na keizersnede. Bestel en download deze folders (is niet heel duur) en lees je in. Haal hier uit de dingen die wederom voor jullie belangrijk zijn en waar je graag aan wil voldoen. Zet deze in je plan.

Wanneer je een voorbeeld plan borstvoeding wilt hebben, mail me dan even via pb, dan stuur ik je een voorbeeld.

Verder: uitkijken naar je kleintje straks en bedenk dat eender welke stap je ook mist in het begin je deze op een later moment inhaalt!

Succes!

3. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Bedankt voor al je tips!

Heb in t zkh al een en ander aangegeven en ze weten dat ik eventueel gekolfde melk meeneem.
    Via de kraamzorg is mij een verzorgende met veel bv ervaring toegezegd.
    Een lk kan ik via hen of via de vk praktijk bereiken.

Ik zal eens kijken naar de folders. De websites ken ik allemaal :)

Ik ga binnenkort eens wat op papier zetten en er een plan van maken.
    Is het reëel om te vermelden dat ik niet wil dat mijn zoon bijgevoegd wordt in t geval er toch iets niet gaat zoals gepland op de ok?
    De enige die mag bijvoeden is mijn man en dan alleen mer mijn melk. Maar wat als ik er nog niks uit krijg met voorkolfen? Hoe lang kan hij dan zonder voeding?

Ik kijk er naar uit. Nogmaals bedankt!!

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ja, zeker in plan zetten wat je wens is.

Wanneer je drie druppels per borst hebt gekolfd, bewaar je deze. Wanneer je dat drie dagen doet, heb je voor 1 a 2 voedingen voldoende. Mogelijk merk je dan dat het kolven met de hand (stimuleren) makkelijker gaat. Zodra je druppels kunt handkolven heb je voeding voor je kindje. Wil het niet aan de borst lukken, dan blijf je dit doen de eerste 2 dagen naast het aanleggen.

Succes!

5. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Oke, dan ga ik ook maar spuitjes aanschaffen :)

Nogmaals bedankt!

Deel Deze Pagina