Flesvoeding en borstvoeding combineren vanaf 4 maanden, bij wie is dit gelukt??

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nele87, 13 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Nele, volgens mij kom je uit België?

Heb je je al verdiept in de regelgeving rondom borstvoedingspauzes op het werk? De Belgische regelgeving is heel anders dan de Nederlandse. Je zal je tot je mutualiteit moeten wenden voor een vergoeding tijdens de pauzes, omdat je werkgever daarover geen loon hoeft te betalen.

Voor de CM kan je hier kijken: Borstvoedingspauze | CM

De Galactogil korrels zijn meestal niet voorradig bij de apotheek, je kan ze in de ochtend bestellen en in de middag afhalen. Doe ze door een kop thee, dan valt de smaak nog een beetje mee.

Je zou ook nog het medicijn Domperidon kunnen overwegen, vrij te krijgen bij de apotheek. Het is tegen misselijkheid, maar heeft als bijwerking dat je ervan gaat lacteren. Bij mij was de bijwerking ook dat ik enorme buikkrampen kreeg, dus die heb ik maar 2 weken gebruikt.

Wat kolfruimte betreft, denk een beetje mee met je werkgever. Er zijn al wat tips gegeven hier. Een berghok waar een tafel, stoel in passen en waar een stopcontact aanwezig is, kan ook volstaan.

En ja, zodra je kindje eenmaal fruit- en groentemaaltijden zal eten, dan vervangen die 2 borstvoedingsmomenten. Normaliter worden die maaltijden op de kinderopvang aangeboden, en zou je op dat moment alleen thuis borstvoeding hoeven aan te bieden. Als je thuis dan 3x-4x borstvoeding geeft, dan kan je ervan uit gaan dat je kindje de minimale hoeveelheid melk per dag binnenkrijgt.

2. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Hey Alamea,

Die regelgeving ken ik inderdaad.
    Ik werk maar 7u per dag, dus ik zou in principe maar 1 keer een pauze mogen nemen.

Ik heb nu besloten om het te proberen met 1 keer kolven tijdens mijn middagpauze.
    Indien dit toch niet zou lukken, kan ik nog steeds met de zaakvoerder overleggen of ik eventueel in de voormiddag én in de namiddag een kwartiertje mag kolven. Ik denk dat dan mijn productie wel terug omhoog zal gaan.

Die Galactogil korrels moesten inderdaad besteld worden, ik ga ze vandaag afhalen.
    Ik ga bij de apotheek dan ook even info vragen over die Domperidon.

Bedankt!

Deel Deze Pagina