kunstvoeding bijgeven

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Tara84, 18 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Hoi,

Mijn voorraadje bv uit de diepvries is bijna op en ik heb niet meer de motivatie om erg veel te kolven. Mijn productie begint ook wat terug te lopen. Ik heb nu voor het eerst een pak kunstvoeding gekocht. Wel met een knoop in mijn maag, maar ik denk toch dat het de goede keuze is. Op dagen dat ik werk zou ik hem dan een flesje kunstvoeding kunnen geven en zelf 's ochtends en 's avonds nog voeden. Wie doet dit ook op deze manier? En kon je dan nog lang zelf blijven voeden? En had je dan nog genoeg melk op de dagen dat je thuis was?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Toen mijn zoontje een maand of 8 was ben ik begonnen met 1 flesje kv op de dagen dat ik werkte. Ik kolfde toen zelf nog wel en dat kreeg hij mee naar de creche. Met 10/11 maanden ben ik zelf gestopt met kolven en dat verloopt tot nu toe probleemloos.

Moet er wel bij zeggen dat mijn zoontje tussen 17.00-07.00 uur nog zo'n 5 keer drinkt en op mijn vrije dagen (4) overdag ook nog zo'n 4 keer.

Maar in principe kan je melkproductie met 9 maanden stabiel zijn, dus ik zou het gewoon proberen. Lukt het niet kun je altijd weer gaan kolven natuurlijk.Dan krik je het ook wel weer op.

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hoe vaak drinkt hij nog? Want in principe hoef je met 9 maanden geen kv meer bij te geven. Als hij nog 2 a 3 keer live drinkt en verder Griekse yoghurt of iets dergelijks krijgt, krijgt hij genoeg zuivel.

4. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Hij drinkt zeker drie keer live. 's ochtends, 's avonds en minimaal een keer in de nacht. En griekse yoghurt vindt hij ontzettend lekker, dus dat eet hij ook goed. Maar hij heeft tot nu toe eigenlijk nog niks anders gedronken dan melk. Nu twee keer wat water. Ik wil natuurlijk wel dat hij genoeg vocht binnenkrijgt. Zou jij hem dan de hele dag water aanbieden?

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Mijn jongste krijgt vanaf 10 maanden ongeveer geen melk meer mee naar de gastouder. Ze drinkt daar water/thee en eet een bakje griekse yoghurt. Bij mij drinkt ze 's avonds/s nachts nog minimal 2x.
    Ze is toen ook meer water gaan drinken.
    Ik kolf bij thuis komst wel even leeg, dat gaat de vriezer in als donormelk. Als ik laat ben, kolf ik 1 borst en drinkt zij de andere leeg voor 't slapen gaan.

Op vrije dagen drinkt ze overdag 2x, voor de slaapjes.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ja hoor, water of thee kan perfect. Hier werkte een rietjesbeker goed of gewoon een open beker. Tuitbekers of flessen heeft ze hier nooit gewild.

7. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Nou, het is nog even zoeken hoor. Kunstvoeding weigert hij pertinent. En ook water is hij geen fan van. Tsja, hij zal wel weten wat het best voor hem is;). Maar we gaan lekker door met water aanbieden.

Deel Deze Pagina