Hoihoi! Heb een aantal vragen voor jullie, zal eerst even een stukje inleiden.. Ik ben nog geen 2 weken terug bevallen van een prachtige zoon. Ons meneertje had een beetje moeite met de borst pakken en onze kraamhulp vond dat een flesje bijvoeding geen kwaad kon. Dag daarna heb ik helemaal gekolfd omdat hij op hetzelfde gewicht bleef hangen. Daar groeide hij wel goed op. Afijn, dag erna grote drama's met borst pakken, weer niet gegroeid, dus maar weer kolven en af en toe bijvoeden(met Friso hypoallergeen ivm mijn allergieën en eczeem), dit alles uit een fles. De lactatiekundige heeft meegekeken, kleine man zuigt niet goed vacuum en is een luie drinker. Nu moet ik dus blijven kolven en af en toe proberen aan te leggen. Hier is meneer het totaal niet mee eens, hij is helemaal van de leg en heel erg verdrietig als we hem de borst bieden. Dit gaat hem voor ons dus niet meer worden. Nu kolf ik op dit moment alle voedingen, maar aangezien mijn man volgende week weer moet werken en ik hier alleen ben met de kleine, is volledig kolven lastig. Ik wil dan eigenlijk nog 3 maal per dag kolven en de rest bijvoeden. Nu mijn vragen: - Kan ik zomaar bijvoeden? Moet ik dit opbouwen? Of hoe werkt dit?? - Manneke heeft veel en snel last van krampjes en er zitten behoorlijk wat allergieën, eczeem en astma in de familie. Welke voeding is het beste voor ons? - Wat zou een rooster kunnen zijn voor de combi fles/bv? Hij komt nu ongeveer om de 3 uur. - Moet ik heel gestructureerd elke dag zelfde tijd fv geven? - Moet het door de bv heen(half/half)?? - Vergeet ik iets te vragen wat je toch wel nuttig lijkt om te weten als ik dit in ga zetten? Zoja, wat dan?? Alvast bedankt!
Hallo, Wanneer je borstvoeding en flesvoeding wilt combineren is een geleidelijk overgang prettig, zodat je kindje hier even aan kan wennen (andere smaak) en je het ook voor jezelf (stuwing) rustig af kunt bouwen. Over het algemeen wordt er per voeding afbouwen 3 dagen tot 1 week voor aangehouden. Wanneer het goed gaat mag het evt. wat sneller. In verband met allergie/allergische klachten bij jou heeft je zoontje een verhoogde kans op koemelkallergie. Dan is het advies als je flesvoeding geeft (icm borstvoeding) te kiezen voor een hypo-allergene flesvoeding. Je mag nog steeds wel voeden op verzoek. Wel een beetje in de gaten houden of je zoontje per 24 uur voldoende voeding krijgt. Je mag het inderdaad in de fles met elkaar mengen, zo kan je kindje ook even aan de smaak wennen. Eventueel om en om een fles borstvoeding/flesvoeding geven kan ook. Beetje afhankelijk van hoeveel voeding je zelf hebt. De ochtend en avond voeding (laatste) kan je het beste zo lang mogelijk zelf blijven geven. Groeten Angelique