Baby 8 maanden drinkt laatste fles slecht. S nachts wakker.

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door twinklestar1978, 22 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinklestar1978

17 okt 2010
    10
    0
    0
    Ons zoontje van 8 maanden is eigenlijk altijd een slechte slaper geweest s nachts. Hij kreeg nog vaak een nachtvoeding. De laatste tijd ging het ietsjes beter en was het vaak 6 uur.
    Echter sinds we bijvoeding geven drinkt hij de laatste fles vaak heel slecht en heeft dan s nachts of heel vroeg in de ochtend honger. We krijgen hem dan ook echt niet stil. De enige oplossing is een fles. We zijn al overgegaan op 3 flessen (mits hij dus niet midden in de nacht wakker wordt). En hebben het groentehapje met yoghurt als toetje al naar voren geschoven. Maar of dat nou de oplossing is... Hij is dan rond die tijd vaak heel huilerig en een fles gaat dan beter dan een hapje.
    Papfles lust hij niet. Gaat hij echt van kokhalzen.
    Dit is zijn schema als hij s nachts niet wakker wordt.

5:30/ 6:30 fles 180 ml , 6 scheppen
    9:00/ 10:00 fruithapje
    12:00 fles 180 ml, 6 scheppen
    13:00 1 cracotte (niet altijd). Brood lukt nog niet echt.
    16:00/ 16:30 groentehapje plus yoghurt
    19:00/ 19:30 laatste fles 180 ml plus 6.
    19:30/ 20:00 slapen

Zijn flessen drinkt hij op die ene fles in de ochtend na nooit leeg. In de avond laat hij vaak wel 100 ml staan. Iemand tips?

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Je schema ziet er opzich zelf heel netjes uit. Ik zou haast denken dat er weinig anders op zit dan toch die nachtfles te geven?

3. twinklestar1978

17 okt 2010
    10
    0
    0
    Het wordt ieder nacht vroeger... Vannacht was het 3:30. We gaan toch maar eens proberen om de laatste fles wat later te geven zodat hij die wel opdrinkt. Verder had ik nog het idee dat hij het misschien wel te warm had. Hij heeft nu een romper kort mouw, pyjamajasje lange mouw, dunne slaapzak zonder mouw en een lakentje plus dekentje.
    Hij kan erg slecht zijn warmte kwijt. Laatst met die hitte heeft hij dagenlang gehuild terwijl hij normaal heel vrolijk is...

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dat vind ik wel erg warm.
    Onze zoon is een koukleum, maar heeft nu; romper (mouwloos), pyjama lange mouw en 1 dekentje.

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Oei... ja zou hij niet gewoon van de warmte wakker worden? Mijn zoontje heeft het ook niet heel snel warm, maar die slaapt nu in een romper korte mouw, pyjama shirt met lange mouw en een slaapzak zonder mouw.

Wat betreft de flessen. Hier is dat ook een poosje zo geweest. De ene keer dronk hij ze beter dan de andere keer.
    Hier was hij echt gewoon erg afgeleid rond die leeftijd. Wij zijn vanaf toen zijn ochtend en avondfles in het donker op z'n kamer gaan geven, dan dronk hij 'm wel leeg. Daarvoor kreeg hij z'n avondfles altijd nog beneden op de bank.
    En niet heel bemoedigend, maar hier ook een spookje gehad 's nachts van de 8-11/12 maanden ongeveer. We rolde van 't 1 in 't ander.
    Ik heb altijd gewoon een klein flesje gegeven 100-120 + 2 schepjes en daarna sliep hij weer verder.

6. twinklestar1978

17 okt 2010
    10
    0
    0
    Vandaag alleen een romper korte mouw, extra dunne slaapzak en dun lakentje/ dekentje. En de balkondeur op een kier. Nu kijken of hij beter slaapt.
    Laatste fles in het donker geven is ook nog het proberen waard! Ik geloof dat we in 8 maanden tijd misschien in totaal twee weken hebben doorgeslapen. En dan heeft hij ook nog een grote broer van bijna 3 die vaak ziek is en s nachts van slag is.
    Maar wennen doet het nooit....

7. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    En een droomvoeding geven? Misschien de groentenpap terug wat later geven en de laatste fles uitstellen tot een droomvoeding rond 23u? Of anders de laatste fles rond 19u (kleinere fles) geven en dan een droomvoeding rond 23u? Dat doen wij bij ons dochtertje nu en werkt wel goed. Heb ik sinds haar geboorte zo gedaan en ze slaapt sinds ze 3 weken is door tot 7u.

Deel Deze Pagina