Hoeveel flesvoeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mama van 2 meiden, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Mijn dame is nu 3,5 week en weegt ong 3800 gram. Ze krijgt nu 90 cc water en 3 schepjes voeding. Ik heb het idee dat ze wel wat meer zou lusten, maar volgens de rekensom (zoveel cc voeding bij een bepaald gewicht) zou ze nu nog zelfs teveel krijgen. Minder ga ik uiteraard niet doen, maar hoeveel krijgen / kregen jullie kids met ongeveer dit gewicht?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hi,

De rekeningsom is 150 - 180 ml per kilo lichaamsgewicht. Maar belangrijker is dat het ene kind een wat grotere eter is dan de ander. Gewoon dus lekker wat geven. Het maximaal is 1 - 1,5 liter maar daarvoor is ze nog wat te jong!

Mijn zoontje is geboren met een gewicht van 3800 gram en die kreeg natuurlijk veel minder.. dat maagje moest nog wennen! Zo zie je maar, het zegt allemaal niets.

3. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Mijn zoontje was bij de geboorte al zwaarder dus tja...

Bij mij zeiden ze bij het cb dat wanneer ik merkte dat hij meer honger had ik de flesje met 10cc mocht verhogen. Dus niet te veel tegelijk maagje moet wennen aan meer vocht.
    Maar als je kindje niet snel genoeg vol zit is flesvoeding voor hongerige baby's misschien een optie (zou wel eerst met cb overleggen)

4. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Wij zaten na een week of 2 op flesjes van 120 cc en dan nog voeding erbij. Die dronk ie niet allemaal helemaal leeg, maar soms ook wel. Het CB vond dat prima. Hij woog met 3,5 week 4160 gram. Denk toen ie 2 weken was ongeveer 3,5 kilo.
    Ik zou haar gewoon wat meer geven hoor.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Net als bij borstvoeding kun je bij kunstvoeding ook het beste gewoon op verzoek voeden.
    Je maakt gewoon flesjes van 90/3 of 120/4, biedt ze aan als je kind zich meldt, en stopt met de fles zodra ze stoppen (dus geen restjes er proberen in te schudden).
    Je noteert wat ze gedronken hebben en de volgende fles geef je als je kind er om vraagt.
    In je achterhoofd houd je dat een kind gemiddeld 150cc aangemaakte voeding (dus water plus schepjes!) per kilo lichaamsgewicht drinkt, en daar probeer je bij in de buurt te blijven.
    Hou ook rekening met het maximum van 30 schepjes op een dag (maar daar kom je op deze leeftijd voorlopig nog niet aan)./

6. klavertje77

30 apr 2009
    86
    0
    0
    Het is nooit een max van 1,5 liter per dag hoor! 1 liter ( 900 water en 30 schepjes) max (uiteraard bij een ouder kind), anders kunnen de niertjes het niet aan.

Deel Deze Pagina