9 weken - hoe lang slapen 's nachts?

Discussion in 'Flesvoeding' started by mamaLJ, Jan 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamaLJ

mamaLJ Nieuw lid

Jan 9, 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

mijn zoontje is 9 weken en sliep onlangs 9,5u door. Dat is natuurlijk super, maar ik vraag me af of hij niet te jong is om nu al zolang te slapen? Hij zou hierdoor misschien ook op 4 flessen komen ipv 5 en daar lijkt het me ook nog wat vroeg voor, niet? :(
    Laat ik hem zelf zijn ritme en zijn aantal flessen bepalen of kan dit kwaad? Hij weegt wel al 5kg800 ongeveer! :)

Graag jullie reacties / ervaringen!
    ;)

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het doorslapen ansich is helemaal niet erg. Hij is er zwaar genoeg voor. Maar 4 flessen lijkt me niet handig met deze leeftijd. Je moet nog minimaal 2 maanden en bij voorkeur nog 4 maanden met alleen melkvoedingen en dan is 4 voedingen gewoon heel weinig. Je kindje wordt steeds groter en sterker en wil juist meer eten dan minder.
    Mijn advies is om toch wel 5 flessen te geven in ieder geval tot hij een maand of 4 is.

Er is niets mis mee om je kindje zijn eigen ritme te laten bepalen.. hopelijk past een beetje in JOUW ritme. Er is ook niets mis mee om zijn ritme een beetje te sturen ;)

3. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ik heb bijna hetzelfde probleem. Mijn dochtertje is dinsdag 9 weken. Zij slaapt nog geen 9,5 uur door maar op de dag moet ik haar juist iedere keer wakker maken voor de fles. Als ik zou gaan voeden op verzoek, is de kans dus heel groot dat ze 's nachts dan nog een voeding moet hebben en -misschien heel egoïstisch- ik heb daar niet zo'n trek in. Vind het nu wel lekker dat ze de nachten doorslaapt. Naar 4 flessen gaan lijkt mij ook nog niet echt een optie want dat is nog te vroeg. Ons meisje is trouwens 5880gr. Lastig he? Vind het ook weer zo sneu voor haar dat ik haar iedere keer wakker moet maken... Hoeveel voeding geef je trouwens?

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    Ik heb sem nooit wakken gemaakt in de nacht voor een fles. Hij sliep vanaf 4 weken door van 0.00 tot 6.00. Maar 4 flessen is wel erg weinig hoor daar zit je denk pas rond een maand of 4/5 op.
    Je moet goed naar je kindje kijken of het goed alert is enz als het wakker word

5. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Mijn dochter van twee maanden slaapt al enkele weken door van 21.00 tot 07.00 uur. Als ze honger krijgt geeft ze wel een gil. Ik maak haar niet wakker voor de voedingen.
    Maar ze zorgt wel dat ze genoeg krijgt hoor, overdag drinkt ze wel 5 flessen leeg en na zo'n lange nacht heeft ze ook wel honger. Ze drinkt dan vaak ook wel wat meer dan om 12.00 bijvoorbeeld.

Tsja, geen kind is hetzelfde.
    Als jou kindje het gewoon goed doet zou ik me niet heel veel zorgen maken. Kijk goed naar je eigen kindje! Ze geven een hoop dingen vaak wel aan. En misschien toch ergens een 5e fles tussen stoppen?
    Ik zou de kleine daar alleen niet in de nacht voor wakker maken.

6. pat1971

pat1971 Lid

Jan 15, 2010
    85
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn zoontje is morgen 9 weken en als ik ga voeden op verzoek dan krijgt hij ook maar 4 flessen. Overdag moet ik hem dus echt wakker maken anders halen we de 5 flessen echt niet. Zijn laatste voeding krijgt hij tussen 22.00 - 24.00 uur 's avonds en dan drinkt hij maar rond de 80 ml., meer wil hij gewoon niet. De rest van de flessen drinkt hij op het moment ook niet echt leeg. Vanochtend ook maar 80 ml. op, hij is wel allert en goed wakker bij de flessen overdag maar het lijkt erop dat hij geen trek heeft.

Hij weegt trouwens 4,5 kilo dus hij zou zo rond de 130 ml. per keer mogen drinken maar ik mag blij zijn als hij 100 ml. drinkt. Rond de feestdagen dronk hij dit makkelijk op maar de laatste week is hij echt aan het minderen.

Share This Page