Hallo, Ik ben nieuw op dit forum en weet niet zeker waar de vragen te stellen, ik denk hier. Ik ben net met verlof en wil graag maaltijden invriezen voor tijdens mijn kraamweek. Ik wil graag borstvoeding geven.waar moet ik ook alweer opletten ivm krampjes? Geen kool? Geen enkele kool? Bloemkool, rode kool, spitskool, ed? Spruitjes? Broccoli? Pittig eten? Uien? Knoflook? Heeft er nog iemand gezonde recepten/gerechten om in te vriezen wanneer je borstvoeding geeft?
Hoi Mamanaat, Goed om te lezen dat je al bezig bent met de voorbereidingen voor als de kleine er straks is. Bij het bereiden van je maaltijden mag je vrijwel alle producten gebruiken die je gewend bent. Het advies om bepaalde soorten groenten bij borstvoeding niet te eten, wordt niet meer gegeven, omdat ieder kindje weer op een andere manier reageert. Je mag dus variëren met alle soorten groenten. Let wel op de reactie van je kindje wanneer je bijvoorbeeld harde koolsoorten of scherpe kruiden eet; merk je dat hij of zij er last van heeft, dan is het goed om het product in kwestie een paar weken te laten staan, en het weer te gaan eten wanneer de darmen van je kindje wat meer ontwikkeld zijn. Let er wel op dat je geen kruiden gebruikt zoals aloë, senna en kava kava en wees matig met venkel en anijs. Ook word aangeraden niet vaker dan 2 keer per week vette vis te eten. Succes! Groetjes Leonie