flesvoeding en krampjes

Discussie in 'Prematuur' gestart door lamisha1980, 8 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lamisha1980

lamisha1980 Fanatiek lid

1 mei 2010
    1.179
    62
    48
    hoi allemaal,

ik weet me geen raad meer, maar mijn kleine drinkt een uur en weleens meer dan een uur uit de fles, in het begin drinkt hij gulzig en wanneer die over de helft is valt ie telkens in slaap. ik hou hem op alle manieren wakker, van verschonen na ff stoppen en laten boeren en onder voetjes kin en wang kietelen..maar tempo blijft hetzelfde..vooral snachts gebeurd dat ook, word er zo moe van.
    ook heeft hij extreem veel last van darmkrampjes.

ik gebruik nu de fles avent naturel, maar heb ook dr brown en difrax s fles ook gebruikt, maar die hielpen ook niet.
    ook gebruik ik sinds 2 dagen infacol gemengd in zijn flesje,maar zie geen verbetering?

wie heeft er voor mij tips??

en hij krijgt om de 3 uur nutrilon H.A 1 een flesje van 120ml + 4 schepjes

2. noukytje

noukytje Actief lid

29 jul 2012
    225
    19
    18
    Vrouw
    limburg
    Mijn dochtertjes hadden ook veel last van krampjes. Zij kregen afgekolfde moedermelk maar ik moest deze indikken met nutriton. Hierin zin johannesbroodpitmeel en blijkbaar kregen ze net daar die krampjes van. Ondertussen krijgen ze half kunstvoeding en half moedermelk (productie is niet meer voldoende voor 2 kindjes) en ze hebben mij gezegd dat ik zeker geen nutrilon mocht nemen omdat daar ook dat johannesbroodpitmeel in zit om in te dikken. Misschien moet je een uitkijken voor andere kunstvoeding? Iets wat niet ingedikt is met dat johannesbroodpitmeel? Sinds wij een ander dikkingsmiddel gebruiken voor de moedermelk geen problemen meer gehad.
    Hier ook verslikproblemen en heel gulzig drinken enzo. Nu we de kersespeentjes van difrax gebruiken is het ook een pak beter.

3. dewy

dewy Actief lid

4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de dr browns fles met de difrax speen gebruikt en daarnaast sab simplex uit duitsland laten komen. Dit was hier de oplossing

4. lamisha1980

lamisha1980 Fanatiek lid

1 mei 2010
    1.179
    62
    48
    ik heb nutrilon H.A 1 en daar zit geen johannesbroodpitmiddel in.

5. lamisha1980

lamisha1980 Fanatiek lid

1 mei 2010
    1.179
    62
    48
    tot hoelang blijft de krampjes bij een prematuur kind?

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Tot ongeveer 12 weken gecorrigeerd merkte ik net als bij een op tijd geboren baby. Ik vond de krampjes erg heftig trouwens! Misschien ook eens langs een osteopaat gaan kan ook nog helpen soms.

7. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bah niks aan! Wij hebben voor beide nutrilon omneo gekocht toen met de krampen. Joh.broodpitmeel spuugde onze oudste nog erger van (ze konden ook beide hun ontlasting niet goed kwijt)

8. lamisha1980

lamisha1980 Fanatiek lid

1 mei 2010
    1.179
    62
    48
    ja erg...krampjes zijn vreselijk...het ergste is dat het dus langer duurt bij een prematuur :(

9. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet het.. Onze dochter is in de 34ste week geboren onze zoon met precies 36 weken. Dochter had een mega navelbreuk (nu gelukkig een kleine breuk met haar 3,5 jaar). Dus dubbel pijn. Misschien dus een tip om de Omneo voeding te gaan gebruiken, deze is speciaal voor de krampjes..

10. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    mijn dochter heeft zeker tot haar 6 maanden last gehad van krampen. ongecorrigeerd. dus in totaal 8.5 maand problemen gehad met haar darmen. ze krijgt ook de omneo + nutriton indikking. ze kreeg ook nog forlax elke dag. maar daar ben ik nu mee aan het afbouwen. ze doet het goed op haarzelf nu maar dat zal ook veel met de vaste voeding te maken hebben. ze had soms 5 dagen of meer geen stoelgang. dat was echt een periode van afzien. zowel voor haar als voor ons. en ze had er ook een enorme navelbreuk bij. maar die is mooi weggetrokken

11. IamSTERRE

IamSTERRE Lid

11 nov 2012
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons ventje heeft het helaas ook.
    Helaas nog geen werkenden oplossing gevonden.
    Met de moeder-melk al krampjes, sinds de overstap na kunst voeding is dit helaas niet beter geworden. Kan ook moeilijk zijn ontlasting kwijt.

12. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    Bij ons hielp het om over te stappen op de omneo voeding icm met sab-simplex. daarna nogmaals overgestapt op omneo icm ABC Dophilus van Solgar. Dit heb ik heel lang doorgegeven ook ivm moeizame ontlasting en meerdere antibioticakuren.

13. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    om de 3 uur 120 ml??
    Ons prematuur zit op 6 keer 100 ml dus om de 4 uur en is nu 3250 gram.
    Geef je niet te veel voeding voor zijn gewicht?zie verpakking.... voor tabel..
    Jesse krijgt ook HA voeding, en de infacol zou ik apart geven VOOR de maaltijd anders heeft het niet veel effect

14. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    vondebs, herkenbaar zeg! Wij hebben ook bij beide kindjes forlax moeten gebruiken.

van infacol moest onze oudste steeds overgeven vind het maar rotspul :p

15. megacarls

megacarls Niet meer actief

Even compleet off topic, maar ik vroeg me gewoon af waarom je H.A. geeft. Onze oudste heeft het gehad icm moedermelk en daarna om de kans op allergieën te verkleinen. Nu, 3 jaar later, blijkt dat ontzettend achterhaald te zijn. Onze KA voorspelt ook dat het straks uit de handel gaat. En daar betaal je dan 1.5 keer zoveel voor. (maar; geen aanval; ik vroeg het me oprecht af, want misschien zijn er nog redenen waarom het wel goed is)

16. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Hier geven we ha omdat onze oudste ernstige kma had en onze kinderarts gaf het advies.

17. IamSTERRE

IamSTERRE Lid

11 nov 2012
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze kinderen schelen niet zo veel.
    Ons mannetje krijgt ook meer voeding dan dat Jesse krijgt. Of het te veel is? Het is in overleg, had aan 100 onvoldoende. Hij weegt dan ook wel wat meer dan 3250.

18. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    maar bedoel de tijd ertussen en je kan uitrekenen 150 ml keer het aantal kilo, bijv 150 ml keer 3 kilo is 450 per dag delen door het aantal voedingen.. Jesse krijgt ook iets te veel maar wel met 4 uur er tussen

19. IamSTERRE

IamSTERRE Lid

11 nov 2012
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het rekensommetje ken ik. 150ml is gemiddeld,
    maar 120/180 is ook goed.
    Onze zoon krijgt ook om de 4uur.

En de nacht 2/3, inplaats van alles.

20. megacarls

megacarls Niet meer actief

Ok, mijn KA zei dat als ze echt KMA hebben H.A. daar ook niet tegen helpt. Maar goed, het zal niet de eerste keer zijn dat er in ziekenhuizen andere info wordt gegeven.

Deel Deze Pagina