lengte van de baby en maatje 44

Discussie in 'Prematuur' gestart door smiley3, 29 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Hallo

in zh word tegenwoordig lengte niet meer gemeten hier
    met 34 weken paar dagen ben ik bevallen maatje 44 is te groot nu hadden ze hem gemeten (schatting) omdat ik toch ongeveer lengte op kaartje wil zetten

Zijn beentje was mooi gestrekt ze kwam uit op 42 kan 1cm boven of eronder zitten
    kan dat kloppen en komt het overeen met zijn kledingmaat
    gewicht was nog geen 2200gr

2. megacarls

megacarls Niet meer actief

Hier is N na een week gemeten. Hij was toen 42 cm en maatje 44 was inderdaad ruim. Hij was 1950 gram met 32 wk.
    Aan de hand van de kledingmaat zou ik niet gokken, hij is nu 54 cm en maat 50 past maar 56 is echt nog te groot (hij is ook nog geen 4 kilo). Gewicht doet ook heel veel in het goed zitten van een kledingmaat. Ik zou die 42 cm die ze in het zkh gokken aanhouden, zij hebben er toch het meeste kijk op. Gaan ze niet op een bepaald punt wel meten? Hier deden ze dat na een week. Wij hebben toen pas de geboortekaartjes besteld. Het wachten op de lengte was daarin niet de enige reden maar het gaf ons wel het zetje om ze toch te bestellen.

3. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Mijn oudste was 47 cm en 2320 gram met 34 weken. Maar hij is nog steeds lang. Heeft maar een paar weken in 44 gezeten. Elke baby is anders, dus het kan!

4. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn zoontje is geboren met 34+4 en is na 2 dagen gemeten, hij kwam op ong 45 cm. Hij heeft tot hij 6½ week was maat 44 gedragen. In het begin was dit ook echt nog heel ruim.

5. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Bedankt voor reacties

pas op cb meten ze

De broekjes bv vallen over zijn voetjes
    in zh zei verpleegkundige wel met prenetal kleertjes komen de maatjes aardig overeen met lengte.

lag er wel relax bij dus niet stijfjes vandaar dat t meten makkelijk ging nadat zijn beentje goed gestrekt was

blijft een schatting natuurlijk
    controles vanaf t begin liep t ook weekje achter en gewicht klopte wel goed

6. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Weet dus trouwens ook niet hoe ze in zh meten nl neem aan anders als bij het cb.

overigens is die na 1 week gemeten door verpleegkundige daar. 2x gemeten waarvan x bij mij en toen die languit op aankleedkussen lag beide kwamen aardig overeen

Het is meer voor me gevoel en voor op het kaartje.

7. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Groeien prematuur baby.s snel in 1e weken net als volgroeide baby's?

Hoe zit dat met gewicht moet je rekenen na het aantal weken vanaf dat hij geboren is of naar het aantal weken wat hij zou zijn?

Deel Deze Pagina