Flesvoeding en tongriempje zit vast

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Wendie1979, Apr 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wendie1979

Wendie1979 Actief lid

Jan 28, 2009
    187
    0
    0
    Hallo,

Mijn kleine man is nu bijna 2 weken oud, afgelopen week ontdekte ik dat zijn tongriempje vast zit. Hij drinkt moeilijk zijn fles leeg, doet daar ook heel lang over (bijna 1 uur) moet tussendoor echt een paar keer stoppen omdat ie moe is. Hij zuigt heel hard maar krijgt maar weinig meld uit de fles.

Verder blaakt hij van gezondheid, het is een flinke knul van 4420 gram bij zijn geboorte.

Kan het tongriempje de oorzaak zijn van het langzame drinken en dat hem dit zoveel energie kost dat ie in slaap valt?

De meningen zijn nogal verdeelt geloof ik over het wel of niet klieven van het tongriempje maar wij hebben zelf de indruk dat ie er echt last van heeft.

Ben benieuwd naar uw reactie/ervaringen.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi!

Ik heb geen ervaringen om met je te delen. Maar als je het idee heeft dat je zoontje er last van heeft, dan is het zeker fijn om dit aan te geven bij de verloskundige of bij de huisarts. Zij kunnen dit verder beoordelen en er zo nodig ook wat aan doen.

Groetjes Linda

Share This Page