Hoi, Ik heb een vraag over het voedingsschema voor mijn dochtertje van 7 maanden. Het schema ziet er nu zo uit: 6.30 210+7 en 3 schepjes Bambix granen 10.00 fruit 11.30 180+6 15.30 180+6 18.00 groente (potje voor 6 mndn of verse groente/aardappel) 19.00 180+6 Ik heb het idee dat ze meer vast voedsel wil eten, maar als ik haar tussendoor een broodkorstje geef of een crackertje dan begint ze te kokhalsen als er een stukje in haar mond zit en dat vind ik eng dus stop ik er maar weer mee. Wat kan ik nu het beste doen om het schema uit te breiden of heeft ze voorlopig genoeg aan bovenstaand schema?
Hoi! Je schema ziet er goed uit, alleen mag je de ochtendfles iets kleiner maken (180/6). 800 ml is namelijk het maximum aan opvolgmelk voor de leeftijd van je dochtertje. Wat betreft korstjes of stukjes brood, dat is in het begin heel erg wennen. Het kokhalsreflex zit heel hoog bij jonge kindjes, dus ze kokhalzen snel. Als je erbij blijft en haar zelf laat sabbelen gaat het goed. Je kan het broodkorstje ook even in water of flesvoeding dopen of haar zachte stukjes brood geven. Uiteindelijk went het, maar het is even oefenen. Groetjes Linda