Flesvoeding en ziek zijn.

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Marsupilami, 25 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik las in het onderdeel borstvoeding dat er een moeder zich afvraagt of waarom haar kindje , ondanks bv , zo vaak verkouden is.
    De reakties daarop zijn dat ze zich eens moest voorstellen hoe erg dat kindje ziek zou zijn als het flesvoeding kreeg.
    Er wordt tevens gezegd dat je met bv heel goed troost kunt bieden aan je zieke kindje.

Nou dan ben ik met recht trots erop dat mijn dochter, die groot is geworden met fv, verleden maand voor de eerste keer verkouden is geweest. Daarbij 1 avond een temp had van 38.6 graden.
    Na een dag of drie was ze weer de oude. En toen ze ziek was heeft ze lekker tegen me aangelegen met haar duimpje in haar mond. Een goede die mij zegt dat als ik bv had gegeven dat ik haar beter had kunnen troosten. :D

Nog meer succesverhalen over flesvoeding en ziek zijn?

2. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    oh ja hoor meer dan genoeg, ik hoef er niet eens een fles in te mikken zoals andere hun tiet erin mikken, om mijn kindje (nog meer) te kunnen troosten.Enige waar ik nu even nekharen van krijg zijn de reacties waar jij het over hebt waarin men stelt dat het kindje met flesvoeding nog zieker zou zijn geweest. Dat vindt ik gewoon ontzettend triest om te moeten lezen.Lijkt er zo onderhand op alsof men borstvoeding als medicijn ziet ofzo? de kindjes die met bv ziek zijn zouden nog erger ziek zijn dan hen zonder bv? lekker kortzichtig ben je dan en nog meer niet goed geïnformeerd. Ben ik even blij dat ik mijn kindje als het ziek is alleen maar hoef te troosten en beter kan laten voelen door het gewoon lekker bij me te nemen, daarvoor hoeft het echt niet aan de tiet te hangen voor een beetje troost, een echte moeder geeft haar kind altijd troost tiet of geen tiet ;)

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    mijn zoontje is deze week voor de eerste keer verkouden geworden. en heeft nog geen eens koorts gehad. ik geef ook vanaf de eerste dag flesvoeding. troosten doe ik ook door hem lekker bij me te nemen. gaat dus prima hier op poedermelk. :)

Groetjes, Miranda.

4. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    ah ja joh, dat ligt in de meeste gevallen gewoon aan het gestel van het kindje maar ja er zijn natuurlijk altijd mensen die liever geloven dat het de borstvoeding is die er voor zorgt dat je kindje niet of minder vaak ziek is en dat je kind erger ziek zou zijn geweest als het flesvoeding zou hebben gekregen.normaal gesproken zou ik me niet eens in dergelijke discussies mengen in het borstvoedings topic, maar kon me nu niet inhouden hoor, en snap niet dat er geen moderators zijn (kwebbel uitgezonderd) die ze niet wat vaker op de vingers tikken wat dat soort dingen en uitspraken enzo.

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Wat een onzin zeg.
    Alhoewel mijn kind nog maar 3,5 maand is, is hij supergezond, nog niet verkouden geweest en beresterk. Hij groeit erg goed en ontwikkelt zich meer dan prima (klop, klop, klop).
    Enne niet te vergeten...ik ben zelf ook zo'n succesverhaal ;). Ben grootgebracht met flesvoeding. Ben in de kinderjaren heel erg weinig ziek geweest, geen allergieën gehad en wanneer ik voor het laatst ziek ben geweest kan ik mij niet eens meer herinneren. In ieder geval in geen jaren meer. Dus hoezo flesvoeding is minder goed?! Het maakt geen moer uit. volgens mij. Ik ben er in ieder geval absoluut niet van overtuigd dat bv zoveel beter is.

Oh ja, het de uitspraken dat je met borst veel beter kunt troosten vind ik echt onzinnig. Alsof je je kind niet kunt troosten zonder tieten. Ik hoef alleen te lachen naar mijn mannetje en hij is al getroost. Heb mijn tieten hiervoor niet nodig.

6. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Het kan best zijn dat jullie kindje zelden of nooit ziek of verkouden is, maar dat globaal gezien bv kindjes minder vaak infecties zoals middenoorontsteking hebben is wel degelijk een waarheid. En we hebben het hier over een globale vergelijking, en dus niet over enkele gevallen.
    En zoals de kinderarts onlangs nog beweerde, hij heeft al meer dan 35 jaar zieke kindjes verzorgt en voor hem is het meer dan opmerkelijk dat bv kindjes minder vaak infecties hebben dan fv kindjes.
    Het interesseert me verder niet zo maar het valt me wel op dat sommige reacties hier van fv mama's meer iets hebben van jaloezie en verantwoording voor jezelf, als je dan toch zo trots bent dat je kindje het erg goed doet op fv, waarom dan gelijk zo tekeer gaan?

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Daar gaan we weer...Ik dacht dat iedereen in "eigen hoekje" moest blijven?

Jaloers? Nee..ik heb vergelijkingsmateriaal en ik kan je vertellen dat ik verre van jaloers ben. En nu allemaal terug naar eigen hok! :evil: :p

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :rolleyes: worden jullie niet moe van jezelf zo? sorry hoor.. :rolleyes:

9. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Dit is net zoiets als de beweringen over roken etc die hier weleens gepost worden. Een enkel geval wordt tot norm verheven en dus is 'bewezen' dat, nou ja vul maar in wat je ermee wilde bewijzen. Andermans beweringen worden doodleuk omgedraaid, alsof het dan nog steeds hetzelfde zou betekenen.
    Zulke reacties komen van mensen die niet weten hoe statistiek werkt, en ook niet weten hoe logica in elkaar zit. Daar valt niet zinnig mee te praten.

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Oh oh oh, jullie zijn niet te temmen. Wat zei ik nou over je eigen hok? :p

Nee, maar nu even serieus. Dames, please dit is toch echt een onzinnige discussie. BV-moeders zijn overtuigd van hun waarheid net zoals de FV-moeders. Jammer dat veel mensen blijkbaar een tunnelvisie hebben en niet verder willen kijken dan hun neus lang is. Waarom iemand overtuigen van iets waar een ander niet in gelooft? Ik geloof echt niet dat bv-zoveel beter is, dus bv-moeders moeten me niet gaan vertellen dat dat het bv-verhaal DE WAARHEID is. Net zoals ik BV-moeder niet wil gaan overtuigen van het feit waarom ik in ook FV-geloof. Dat heeft toch geen zin. En inderdaad, als we allemaal in ons eigen gedeelte blijven, is er niets aan de hand! Lieve vrede!

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Jaloezie? :)

Nathan heeft alleen maar FV gehad en is tot nu toe 1 keer ziek geweest.
    Hij gaat 2 keer per week naar het KDV...
    En troosten? Lukt mij ook wel zonder mijn borsten hoor, lekker knuffelen heb je geen tietjes voor nodig!
    Koorts heeft hij trouwens ook 1 keer gehad, door zijn tandjes.

12. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Sorry hoor, maar je gaat toch het roken niet vergelijken met flesvoeding?
    Ik hoop wel dat het een ongelukkige woordenkeus is geweest.

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Trouwens, ik ben nu wel weer verkouden (voor de 2e keer in 1 maand :evil: ) Misschien kan ik nog wel wat BV gebruiken? Vrijwilligers? Kunnen jullie mij meteen troosten 8)

14. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    En dit mag wel van de moderators?

Kom op zeg pure provocatie!

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Uhm, dat van mij was trouwens een grapje hoor :confused: (dat laatste dan)

16. Konijn

Konijn Niet meer actief

17. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Deze gaat dicht. Het is niet de bedoeling dat we hier een flesvoeding-borstvoedingsgevecht gaan houden.

Persoonlijk ben ik er echt klaar mee. Laat iedereen eens in de waarde. BV of FV, ze worden er alletwee groot mee!

Als aanvulling -> Moderators kunnen niet overal tegelijk zijn. Wij hebben ook een eigen leven. Je kunt altijd de melden-knop gebruiken.

Deel Deze Pagina