flesvoeding geven?

Discussion in 'Zwangerschap' started by dushi27, Jan 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lia

Lia Bekend lid

Nov 10, 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Gentle, mijn bvk was in 1992 en toen gingen ze redelijk rigoreus te werk, bij het afhalen en opnieuw opzetten van de tepel werden alle melkklieren doorgesneden. Mij is destijds verteld dat ik nooit bv zou kunnen geven, ik heb na de geboorte van mijn eerste wel geprobeerd aan te leggen, maar er kwam niets uit. Beetje technisch verhaal, maar de aanhechting van mijn tepels ging bij mij na de operatie ook niet vlekkeloos en dat zal er in mijn situatie ook mee te maken hebben gehad.

Het schijnt wel zo te zijn dat ze tegenwoordig beter rekening houden met de melkklieren bij een bvk, zodat tegenwoordig wel na een bvk gevoed kan worden, al dan niet in combinatie met bijvoeding.

Bij mijn tweede ben ik om die reden meteen ook voor fv gegaan en 'gezeur' daarover heb ik nooit ervaren, eigenlijk.

2. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

Aug 12, 2008
    1,443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Bij mij precies hetzelfde verhaal (ben in 98 geopereerd)....heb het alleen aan 1 borst.
    Krijg nu al commentaar van iedereen dat ik dan maar met alleen mn andere borst moet gaan voeden....kan ik me over een jaar weer laten opereren door verschil in grootte...krijg een beetje de indruk dat ik nu al een slechte moeder ben omdat ik vrijwillig voor flesvoeding kies.
    Erg moe word je van dat gezeur 8)

3. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    niet zo voelen meid, dat gezeur houd je toch wel...

Happy mama = happy baby is mijn motto

Het is jouw lijf...

4. Angelie

Angelie Bekend lid

Oct 21, 2008
    607
    0
    0
    Ach, mensen hebben altijd wel commentaar op iets als je zwanger bent of een baby hebt. Laat ze zich lekker met zichzelf bemoeien!

Wat me wel opvalt is al iemand aangeeft dat hij FV wil gaan geven er altijd mensen zijn die vragen "waarom geen BV?" maar als je aangeeft dat je BV wil gaan geven, niemand vraagt "oh, waarom geen FV?"

Ik wil wel weer proberen BV te gaan geven hoor, maar bij de andere 2 is het ook niet gelukt. Dus als het niet lukt, stap ik moeiteloos over op de fles.

5. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Eigen fles is handig voor de gewenning...en ze hebben verschillende soorten voeding in het zh..kant en klaar (ziet er uit als koffiemelk :( ) en poeder vorm. (hou rekening er mee dat je in het zh veel de vraag krijgt waarom de fles...)

Fles voeding is ook niet slecht (tenzij je in China woont) alleen minder goed dan borstvoeding.

Mijn meisje heeft 8 dagen in het zh moeten blijven omdat ze zo ziekjes was van de bev. ...die duurde nogal lang en ze had veel vruchtwater en bloed in haar buikje van mij. Om haar beter te maken kreeg ze de fles ( me bv was nog niet op gang)..de voeding kwam elke keer maar terug ..spugen en spugen..Dus een antibiotica infuus gekregen blaascathether...was allemaal zo zielig die slange in en aan dat kleine lijfje :( Vanaf de dag dat ze volledig bv kreeg heeft ze NOOIT meer gespuugt. Ze knapte ziender oog op....ik denk dat we veel langer in het zh moesten blijven als ze geen bv kreeg.

Het is en blijft jou keus inderdaad...want het zijn jou borsten. Maar je kindje (waar het allemaal om draait) krijgt die keus niet...misschien zal die het er beter op doen. En dan boeit jou het wel niet...nee maar weet je dat de kans op borstkanker drastich afneemt als je bv geeft ( de kans is nu 1 op 7 vrouwen) dat overgewicht minder voor komt en chronische ziektes als Crohn voorkomen worden...

Ik ben blij dat er een keus is in dit land om te kunnen keizen...maar moet dat al vooraf?

6. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Je weet maar nooit....ligt er aan hoeveel er weg gehaald is..eentje van zw-gym had ook een bvk..geeft nu alweer ruim 6 maanden ;)

7. Caro1

Caro1 Actief lid

Oct 26, 2008
    123
    0
    0
    @ TS: bedankt voor je vraag! Ik moet ook fv geven en in het ziekenhuis bevallen en had nog niet eens nagedacht over de vraag of je dat zelf moet meenemen :oops: . Ben zelf erg bezig met de bevalling, hoe dat zal verlopen enzo :rolleyes: . Maar voor daarna moet je natuurlijk ook vanalles regelen. Los van de betuttelende antwoorden zitten er bij de antwoorden zeer praktische tips: Bedankt! Ik neem ook maar een eigen flesje mee ivm gewenning.
    @ Ddebbyy: goede tip, thanks, ga ik zeker in de gaten houden en aan man vragen dat ook te doen.

8. Ellen1982

Ellen1982 Actief lid

Jun 18, 2008
    363
    0
    0
    Verzorgende ig
    Eindhoven
    Ja ik zei al ik "probeer" het, gister kneep ik in mijn tepels (wat overigens HEEL zeer doet omdat er nog steeds geen gevoel inzit na die operatie en het ontzettend steekt als ik erin duw/knijp) en er kwam wel wat vocht uit...beetje troebel, alleen de rechterborst, links niets...ik wacht wel af.
    Er is in totaal 1200 gram weggehaald bij mij toen en mij is gezegd dat de kans op borstvoeding erg klein is. We'll see...

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,162
    8,143
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Luca kreeg een uurtje na zn geboorte 15 cc uit een flesje met poedermelk van het ziekenhuis. Thuis wordt dat aantal steeds meer opgebouwd.

10. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    jep idd bij een normale bevalling zal je alweer snel thuis zijn en maar 1 of 2 voedingen in het ziekenhuis ofzo geven toch (omdat je na een paar uur naar huis gaat) Dean moest 3 dagen blijven dus snap wel dat hij gewend is geraakt aan het "verkeerde" flesje ik zou bij een volgende mijn eigen flesjes meenemen dan..

Dean dronk al meteen de volgende dag 50 cc! trouwens en dan binnen 5 minuten leeg heel het personeel kwam kijken naar deze zuigdrain hihi (zoiezo was hij de knuffel van de afdeling want er lagen veel kindjes in de couveuze of veel te licht en hij was in principe heel gezond (op wat suikerproblemen en in het begin temp na)

Altijd een vreetzakje geweest zelfs de verpleging van het personeel zei dat BV niet iets voor hem was geweest omdat dat NOG sneller verteerd en dat ik dan non stop aan het voeden zou zijn geweest haha (want dikker werd hij niet van zoveel voeding) apart he?

11. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Niet in je tepels knijpen dan beschadig je die en erg pijnlijk...een kindje zuigt ook niet aan de tepel. Die neemt tepel en tepelhof in z'n mond...en stimuleerd de tepelhof om zo de melk opgang te brengen ;)

12. Ellen1982

Ellen1982 Actief lid

Jun 18, 2008
    363
    0
    0
    Verzorgende ig
    Eindhoven
    Als ze al niet beschadigd zijn door de operatie toen, hehe. Nee ik doe het ook niet vaak hoor maar van de week wilde ik gewoon eens kijken of er uberhaupt wel wat uitkomt. Maargoed dat valt nu nog niet te zien. Ik ga gewoon uit van flesvoeding en wat er nog meekomt aan BV is alleen maar mooi meegenomen

Share This Page