Sinds de geboorte heb ik al tig keer van melk moeten veranderen... Kan ze niet meer op 1hand tellen. Ik wil gewoon de goede melk vinden waar ze goed mee is! Eerst had ze gewone nutrilon, heb dan moeten veranderen naar omneo voor krampen en omdat ze heeel moeilijk stoelgang kon maken. Die omneo hielp voor geen meter, dus moest ik eens nan transit proberen... Deze hielp wel redelijk. Daarna novalac ar, dan nan ar... Na een tijdje nan ar te gebruiken kreeg ze hele erge diarree, net water, en met slijm. Onderzocht en gelukkig is er niets uit de onderzoeken gekomen maar we moesten dan weer een andere melk proberen. Vorige week dus overgeschakeld op nutrilon soja. Diarree was onmiddelijk weg, maar nu kan ze weer geen stoelgang maken... Vanmorgen had ze dan stoelgang, maar echt heel hard en er zat wat bloed bij. Terug gebeld naar kinderarts, moet direct stoppen met soja en omdat ik nog wat staan heb van de vorige melk, moet ik nu weer eens dat proberen.. Heeft ze weer diarree, moet ik terug onderzoeken laten doen en zal er weer moeten gekeken worden naar andere melk.... Mag nu stillaan gaan stoppen hoor!
pff zoveel verschillende voeding al voor zo'n kleintje. het schijnt dat je een nieuwe soort melk wel altijd een week of 2 moet proberen voor je kleintje daaraan gewend is en je kunt bepalen of het goed of niet goed is. Hopelijk vindt je snel de juiste!
Ja vind het ook veel wisselen... Maar is wel op advies van de kinderarts.. Zij zal het wel weten zeker?
Hier ook uiteindelijk de overstap gemaakt naar soja. En inderdaad in het begin harde ontlasting. Na extra water en veel geduld, was de ontlasting drie weken later veel en veel beter. Echter blijft deze kleiig, maar daar schijnt soja om bekend te staan. Wellicht met de ka overleggen om het meer tijd te geven? Hier heeft tijd wonderen gedaan.
Hier ook moeten zoeken naar de juiste melk, 5 verschillende op 2 maanden tijd. De 5de was gelukkig de juiste hier! Onze meid kon ook moeilijk stoelgang maken en schreeuwde het echt uit als ze moest persen. Zware reflux, zure oprispingen, ... Na Nutramigen gekregen te hebben, hebben we een totaal andere baby gekregen. Stoelgang ging terug super goed, ze had geen pijn meer bij het persen. De reflux is hard geminderd, waardoor ook de zure oprispingen. Hopelijk vinden jullie ook snel de goeie, want weet hoe frustrerend/vervelend het is als je je kleintje ziet afzien!
HIer ging de NAN AR super was ook de 5e melk. Maar lees dat het bij jou niet super gaat. En evt de NAN sensitive.
Van de reflux is ze af en krampen heeft ze ook niet meer. Ook heb ik niet de indruk dat ze pijn heeft tijden het persen. Het gaat alleen heel moeilijk. De nan ar is de enige melk die ze ook opdrinkt. En buiten die diarree was ze heel goed daarmee.
Nan sensitive proberen dan! Zoals je schrijft is de reflux voorbij maar de ontlasting gaat moeilijk en krampen daar is de sensitive voor.
Wat een bezopen advies, soja voor een baby. Dat is echt zo ontzettend achterhaald! De klachten die je kind heeft kunnen goed gerelateerd zijn aan een KEA. In zo'n geval is pepti of frisopep de aangewezen keuze, en als dat niet voldoet Nutramigen of Neocate. Niet soja, want de eiwitten van soja lijken te veel op die van koe, en op die manier kan een hardnekkige kruisallergie getriggerd worden. Was het trouwens wel echt diarree die je kind van de Nan AR kreeg? Een van de bijwerkingen van het verdikkingsmiddel dat in AR gebruikt wordt is dat de ontlasting erg waterig kan worden. Maar dat is hooguit een wasprobleem voor mama, geen poepprobleem voor het kind.
Ze had 7X op een dag een ferme luier, waterdun, en rook zuur. Er zaten precies vlokken in en slijmerig. Haar billetjes waren helemaal kapot, op het laatste begon het zelf te bloeden, ook al ververste ik constant en zo rap mogelijk.... Ze heeft een staaltje genomen van de stoelgang en deze is onderzocht. Er is niets uit het onderzoek gekomen. Ook heeft dochtertje, buiten de open billetjes, geen last van de diarree. Dus of ik nu gewoon nan ar moet blijven geven (dit is de enige die ze graag en veel drinkt tot nu toe) of niet, ik weet het ook niet meer, en de ka doet mij hele tijd veranderen. Kan ook niet goed zijn denk ik...
Dat klinkt inderdaad als last hebben van het johannesbroodpitmeel. Veel in blote billen laten liggen, en bij verluieren dikke laag vette creme. En de darmen even de tijd geven om aan de voeding te wennen. Verstopping voelt voor een kind pijnlijker dan dunne ontlasting.